دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ جلسه اخلاق مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها خوی

حوزه/ ابراهیمی گفت:بالاترین چیزی که خداوند از بانوان می خواهد، رعایت عفاف و حجاب است و ما طلاب خواهر وظیفه داریم این مسئله را در حد اعلی رعایت کرده و به دیگران نیز توصیه کنیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، فاطمه ابراهیمی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، با تبریک شروع سال تحصیلی جدید حوزه، اظهار داشت:  باید با اخلاص در نیت، همه کارهایمان برای خداوند متعال باشد و همین امر موجب تقرب به خداوند باشد.

وی افزود: توجه به انجام واجبات و ترک محرمات و انجام مستحبات و ترک مکروهات هم درحد توان و حوصله، موجب تقرب هرچه بیشتر انسان به خداوند متعال است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی ادامه داد: بالاترین چیزی که خداوند از بانوان می خواهد، رعایت عفاف و حجاب است و ما طلاب خواهر وظیفه داریم این مسئله را در حد اعلی رعایت کرده و به دیگران نیز توصیه کنیم و اسلام شرط حجاب را پوشاندن تمام اعضای بدن بجز صورت و کفین است به شرطی که نامحرم به قصد ریبه و لذت نگاه نکند و زینتی در این دو عضو نباشد.

 وی تصریح کرد: در روایات ائمه بیان شده است؛ کسی که به نماز اول وقت اهتمام نداشته باشد از شفاعت اهل بیت محروم خواهد ماند و لذا در حوزه باید به این مسئله توجه جدی صورت گیرد.

ابراهیمی  به تشریح زیّ طلبگی در کلام امام خمینی (قدس ) اشاره کرد و گفت: هر اندازه انسان به زینت ها و زخارف دنیا علاقه داشته باشد، همان اندازه ایمانش ضعیف خواهد شد و لذا سعی ما این باشد به حداقل های زندگی اکتفا کنیم و دنیا را به منزله ی مزرعه ی آخرت ببینیم.

وی تأکید کرد: باید از شبهات و غذاهای شبهه ناک و حرام دوری کنیم و با توجه به اینکه جسم انسان، به منزله ی مَرکَب اوست بایستی از حلال ها تأمین شود وگرنه نمی توان جلوی چشم، گوش، دست و زبان را گرفت و انسان را به گناه می اندازند.
انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha