یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برگزاری محفل انس با قرآن کریم  در مسجد فاطمه زهرا(س) شهر مادوان برگزار شد

حوزه/ به همت گروه تبلیغی، فرهنگی و جهادی «نور ولایت» شهرستان بویراحمد محفل انس با قرآن کریم در مسجد فاطمه زهرا (س) شهر مادوان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) و همزمان با آغاز امامت امام زمان(عج) محفل انس با قرآن کریم، با حضور دکتر علی رضازاده حافظ بین المللی کل قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، مصطفی مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح استان، حسنعلی عزت‌خواه، مدیرکل آموزش و پرورش، مسئولان امور قرآنی تبلیغات اسلامی، اوقاف و ارشاد استان، قاریان استانی و خانواده شهدا برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی امینی‌اطهر، مدیر گروه تبلیغی، فرهنگی و جهادی نور ولایت شهرستان بویراحمد در این آیین ضمن تسلیت شهادات امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز امامت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به تشریح برنامه ها پرداخت و گفت: تجلیل از ۳۰ برگزیده بخش آوایی مسابقات قرآن که اواخر شهریورماه با حضور دختران و پسران نوجوان و خردسال روستاهای مادوان، گوشه و بلهزار برگزار شد، تجلیل از نیروهای خدوم انتظامی کلانتری ۱۳ شهر مادون به مناسبت هفته نیروی انتظامی و حمایت از آنها در پی اغتشاشات اخیر را از دیگر برنامه‌های اجرایی محفل انس با قرآن کریم بیان کرد.

مدیر گروه تبلیغی، فرهنگی و جهادی نور ولایت شهرستان بویراحمد گفت: یکی از اهداف مسابقات قرآنی که بین جوانان و نوجوانان در این منطقه کم برخوردار اجراء شد این است که با قرآن و مفاهیم قرآنی هر چه بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم اندیشه های قرآنی در جامعه الخصوص مانند شهرهای همچون مادوان کمرنگ شود. این مسئولیت هم بیشتر بر عهده مساجد است.

امینی‌اطهر به اغتشاشات اخیر که علاوه بر تخریب اموال و اماکن عمومی با اهانت به قرآن کریم تعدادی از قرآن ها را به آتش کشیدند، اشاره کرد و گفت: دشمنان و افراد فریب خورده داخلی به دنبال ایجاد اختلاف در جامعه هستند و می خواهند در داخل کشور مشکلاتی ایجاد کنند، اما مردم با وحدت و همدلی به حرکت رو به جلوی خود ادامه می‌دهند، گر چه ممکن است در این بین مشکلاتی هم وجود داشته باشد.

در ادامه برنامه ها جمعی نوجوانان و خردسالان به صورت همخوانی سوره های از جزء سی قران را تلاوت کردند .

سپس دکتر علی رضازاده حافظ بین المللی کل قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه سوره هایی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و سپس به سؤالات حاضرین در جلسه پاسخ داد که مورد استقبال قرار گرفت.

در بخش پایانی برنامه علاوه بر اهدای جوایز به قاریان و حافظان قرآن مجید به ۱۵ نفر از افراد شرکت کننده به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

زینت بخش این برنامه اهدای گل از طرف حافظان قرآن خردسال شهر مادوان و هیئت تبلیغی فرهنگی مذهبی و جهادی نور ولایت به فرمانده کلانتری ۱۳ شهر مادوان و نماینده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha