پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر /  دیدار سردار اشتری با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، اهداف بلند انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: انقلاب اسلامی با شعار پیاده سازی احکام الهی در جامعه به پیروزی رسید و اکنون نیز مردم انتظار دارند تا آموزه‌های دینی به درستی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسنی بوشهری امروز در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده فراجا که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: تقارن امروز که روز امامت حضرت ولی عصر (عج) با هفته فراجاست، تقارن بسیار مبارکی است، امیدوارم فراجای نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی از عهده مسئولیت و ماموریت های خود برآید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خدمات پلیس در کشور، گفت: نظام باید حافظ ارزش‌های اسلامی و امنیت در جامعه باشد و پلیس به عنوان خدمت گذار این مردم  و نظام، باید در برابر کسانی که استقلال این کشور را نشانه گرفته‌اند، بایستد.

وی با تأکید بر لزوم حمایت همگان از پلیس اظهار داشت: پلیس باید مورد حمایت مسئولین و سیاستمداران، نخبگان و مردم واقع شود تا بتواند امنیت و آرامش را در جامعه تأمین نماید؛ البته مسئولین باید با سعه صدر سخن حق را بشنوند و به آن ترتیب اثر دهند؛ و از طریق مجاری قانونی به خواست آنان رسیدگی کنند.

امام جمعه قم سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در رابطه با حوادث اخیر را جامع توصیف کرد و افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب  بسیار جامع بود و حجت را بر همه تمام کرد. لذا باید از هر گونه اظهار نظری که تقویت کننده تحرکات دشمنان است، بپرهیزیم.

وی ضمن اشاره به حوادث اخیر خاطر نشان کرد: حوادث اخیر آزمون بزرگی برای خواص و عموم مردم بود که آیا تعامل آن‌ها یک تعامل حمایتی است و قانون مدارانه و یا این که تلاش می‌کنند تا اقتدار نظام را بشکنند؟

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، اهداف بلند انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: انقلاب اسلامی با شعار پیاده سازی احکام الهی در جامعه به پیروزی رسید و اکنون نیز مردم انتظار دارند تا آموزه‌های دینی به درستی در جامعه نهادینه شود. شاید در عصر طاغوت این امکان وجود نداشت تا احکام اسلامی را اجراء کنیم؛ اما خداوند به واسطه یکی از اولیای خود یعنی امام خمینی (قدس سره) و در امتداد آن مقام معظم رهبری حجت را بر همه ما تمام کرد تا حکومتی بر پایه ارزش‌های دینی شکل بگیرد و با حمایت مردم همیشه در صحنه؛ زمینه اجرای احکام الهی فراهم گردد.

فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه فراجا بسیار راهگشا، حکیمانه، پدرانه و دلسوزانه بود

سردار حسین اشتری نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به هفته فراجا ، شعار امسال را پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس عنوان کرد و گفت: تمامی سعی ما در این سالها این بوده که خدمتگزار خوبی برای مردم و حافظ ارزش ها باشیم، مشکلات بوده اما آنها را طی کرده و بعد از این هم با اقتدار، تدبیر، عقلانیت و هوشمندی انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به خدمت شبانه روزی پلیس در اقصی نقاط کشور، گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون خدمت به مردم و روزانه حدود ۳۰ هزار ماموریت توسط پلیس انجام می‌شود و این تنوع و گستردگی خدمت با سازمان های دیگر قابل قیاس نیست.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است گفت: درحوزه هوشمندسازی نسبت به سایر کشورها عقب نیستیم و پیشرفت‌های خیلی خوبی نیز داشته‌ایم.

فرمانده فراجا با بیان اینکه در موضوع اربعین توفیق داشتیم تا به مردم خدمت کنیم گفت: ۳۰ هزار نفر از همکاران در این ایام در راستای تسهیل تردد مسیرها و امنیت پایانه‌های مرزی حضور داشته و خدمت رسانی می کردند، در خصوص صدور گذرنامه نیز خدمات شایانی انجام شد و برگه های خاص اربعین نیز صادر کردیم تا تردد زائران را تسهیل و مشکل امنیتی به وجود نیاید، برخی همکاران حتی در شیفت های استراحت نیز در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) بودند.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به حوادث اخیر افزود: بر اساس وظیفه قانونی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۲ دستگاه در موضوع حجاب و عفاف وظیفه دارند، پس از وقوع این اتفاق و بررسی همه جانبه آن مشخص شد هیچ تقصیر و قصوری متوجه همکاران ما نیست و از همان ابتدا ضمن پیگیری وضعیت سلامتی مرحومه امینی هرکاری که توانستیم در این راستا انجام دادیم و بعد فوت وی، به بازرسی کل فراجا دستور دادیم بدون هیچ ملاحظه‌ای موضوع را بررسی و گزارش کنند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس وظیفه ذاتی و قانونی دارد تا در قبال کسانی که قصد برهم زدن آرامش مردم را دارند بایستد، افزود:با عنایت الهی پلیس توانست در برابر کسانی به مال مردم تعرض و اموال عمومی را غارت می کنند و قصد برهم زدن آرامش دارند مقابله کند.

ارشدترین مقام انتظامی کشور با تاکید بر اینکه فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه فراجا بسیار راهگشا، حکیمانه، پدرانه و دلسوزانه بود گفت: پلیس با آمادگی کامل اجازه نخواهد داد هیچ خدشه ای به امنیت وارد شود، بحمدالله نتایج بسیار خوبی نیز در این حوادث اخیر کسب شده که انصافا مجموعه انتظامی با عشق به مقام معظم رهبری، عنایت الهی و هوشیاری مردم به خوبی توانست از این مرحله عبور کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    0 0
    حوادث عظیم آزمون بزرگی برای کسانی بود که اجازه ندادن اینترنت ملی راه اندازی شود و فرزندان نوجوان این کشور را در فضای مجازی بی در و پیکر رها کردن