پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حکمت حکیمی فر

حوزه/ حجت الاسلام حکیمی فر گفت: تفرقه‌افکنی سیاستی است که در طول تاریخ پایه اصلی حکومت مستکبران را تشکیل می‌داده است.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، اظهار داشت: فرعون در ادبیات قرآن نماد نظام استکبار است. در قرآن درباره فرعون آمده است «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعًا یَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَیَسْتَحْیِی نِسَاءَهُمْ إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ»(قصص: 4).

وی افزود: اصلی‌ترین رویکرد فرعون برای استقرار و استحکام حاکمیت طاغوتی خویش، تفرقه‌افکنی بین مردم (وَ جَعَلَ أَهْلَها شِیَعاً) و ایجاد نظام طبقاتی و استضعاف گروهی از مردم(یَسْتَضْعِفُ طائِفَةً مِنْهُمْ...) بود.

حجت الاسلام حکیمی فر عنوان کرد: تفرقه‌افکنی سیاستی است که در طول تاریخ، پایه اصلی حکومت مستکبران را تشکیل می‌داده است، زیرا حکومت یک اقلیت ناچیز بر یک اکثریت بزرگ جز با برنامه «تفرقه بینداز و حکومت کن» امکان‌پذیر نیست!

استاد حوزه ادامه داد: نظام‌های استکباری و غیرمردمی همیشه از «توحید کلمه» و «کلمه توحید» وحشت داشته و دارند، آنها از پیوستگی صفوف مردم به ‌شدت می‌ترسند، و به همین دلیل حکومت طبقاتی تنها راه حفظ آنان است، همان کاری که فراعنه در هر عصر و زمان کرده و می‌کنند. بنابراین به بیان قرآن، تفرقه‌اندازی، بارزترین اهرم سلطه مستکبران بر مردم است.

حجت الاسلام حکیمی فر یادآور شد: تا وقتی مردم اتّحاد و همبستگی داشته باشند، طاغوت‌ها قدرت چندانی ندارند و نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، لذا همه باید این مسأله را با جان و دل بدانند که تفرقه، مقدّمه ذلّت‌پذیری است. ابتدا مردم گروه گروه متفرّق می‌شوند و سپس به استضعاف کشیده می‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha