شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه شهرستان قروه

حوزه/ امام جمعه شهرستان قروه گفت: در تعبیر روایات، انتظار فرج، افضل اعمال امت محسوب می‌شود و منظور از انتظار، حرکت و زمینه سازی ظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، مراسم جشن بزرگ بیعت، به مناسبت سالروز به امامت رسیدن امام زمان(عج) و شروع سال تحصیلی و میثاق طلبگی طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) قروه، شب گذشته با حضور امام جمعه شهرستان، امام‌جمعه سریش آباد، مدیر و کادر حوزه علمیه خواهران استان و جمعی از مسئولان و هیئت امناء حوزه الزهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام عابدین رستمی امام جمعه قروه با بیان اینکه یکی از دلایل غیبت امام(عج) عدم اعتماد به مردم است، اظهار داشت: حجت خدا برای نهادینه کردن دین در جامعه نیاز به یار و یاور دارد.

وی افزود: اگر خداوند به تعبیر امام موسی صدر بخواهد دین خودش را یاری کند، توسط مؤمنین و متقین یاری خواهد کرد که در این بین وظیفه حوزه‌ها، تحقق این رسالت بزرگ و تربیت یاران حضرت(عج) است.

امام جمعه قروه ادامه داد: در دو عرصه زمینه ظهور باید فراهم شود، یکی فراهم سازی مقدمات و دیگری برطرف کردن موانع موجود.

وی یادآور شد: انتظار فرج افضل اعمال امت محسوب می‌شود. منظور از انتظار، حرکت و زمینه سازی ظهور است، بنابراین امروز باید حوزه‌ها در این عرصه وارد میدان شوند و برای انجام آن تلاش کنند و راهکار ارائه دهند.

استاد حوزه حوزه خاطرنشان کرد: اگر امروز در خصوص حجاب و عفاف بحث می‌شود، ما باید توجه کنیم که حوزه‌ها در عرصه مبانی و تبیین این موضوع چه عملکردی می‌توانند داشته باشند.

وی مطرح کرد: مدارس علمیه خواهران و برادران شهرستان باید به دنبال تاثیرگذاری بیشتر در جامعه باشند و به دنبال جامعه هدفی که شاید کمتر مخاطب ما باشند، حرکت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha