چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز زمان قیام و جهاد تبیین است، گفت: امروز همه وظیفه داریم به جای اتهام زدن به نسل جوانی که پر از ابهام و دارای شبهات فراوانی است، واقعیت‌ها را بگوییم و با آنها هم صحبت شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با بیان اینکه خداوند با ارسال پیامبر(ص) نعمت برادری را در جامعه قرارداد، اظهار داشت: خداوند جامعه‌ آن روزگار که در لبه پرتگاه آتش بود را با نعمت الهی برادری و وحدت، نجات داد.

وی با طرح این سوال که چگونه جامعه‌ای که دچار شکاف اجتماعی در آن زمان بود، توسط پیامبر به وحدت رسید، تا جایی که انصار و مهاجر خود را برای یکدیگر فدا می‌کردند، گفت: نه فقط ایثار که آنها برادر هم بودند و در همه حال کنار یکدیگر حضور داشتند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی، مسئله اختلافات اجتماعی و شکاف اجتماعی را نمی‌پسندد، مطرح کرد: اولین راهکار انسجام در جامعه اسلامی و جوامع دیگر، التزام به قانون است.

وی با اشاره به اینکه التزام عملی به قانون، محور وحدت و انسجام در هر جامعه‌ای است، مطرح کرد: آموزه‌های دینی که توسط مرجعیت اصیل شیعه و امامین انقلاب به عنوان قانون الهی مطرح شده است، می‌تواند محور انسجام قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه همه باید در برابر قوانین الهی مطیع باشیم، گفت: قوانین بشری موافق و مخالفانی دارد، اما در سراسر جهان و جوامع مختلف نسبت به قوانین وضع شده التزام قانونی وجود دارد.

ولایت و رهبری محور وحدت در جامعه اسلامی است

وی دومین محور وحدت در جامعه اسلامی را ولایت و رهبری دانست و یادآور شد: از ابتدای اسلام، این رهبری دینی و الهی بوده است که سبب انسجام در جامعه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب و موضع‌گیری‌های ایشان نسبت به حوادث اخیر نیز که در آن نفی دوقطبی سازی کاذب دشمن و نفی قومیت گرایی که دشمن به آن دامن می‌زد، به خوبی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی با تاکید بر اینکه حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، محور وحدت در جامعه اسلامی بوده و هستند، خاطرنشان کرد: اگر کسی در جهان بخواهد در برابر آمریکا ایستادگی کند، سریعاً بر علیه او برنامه‌ریزی می‌کنند و با ایجاد اغتشاش و بهانه‌های واهی و تحریم، مشکلات بیشتری را برای آن کشور ایجاد می‌کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمن امروز با ایران قوی کار دارد، مطرح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا در جامعه شکاف اجتماعی ایجاد کند و لذا در برابر آنها ما باید بدانیم همه‌ ما هم وطن و در یک کشور زندگی می‌کنیم و اجازه دخالت به دیگری را نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه ایران تمدن بزرگی را تجربه کرده و هم قبل از اسلام و هم پس از اسلام با عجین شدن این تمدن با اسلام از فرهنگ عظیمی برخوردار بوده است، یادآور شد: امروز راه حل برون رفت از این مشکلات، بیان واقعیت‌ها و راهکارهای درست و اصلاح مفاسد است.

امروز زمان قیام و جهاد تبیین در برابر نسلی است که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ندیده است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه راهکار مطالبات مردمی، اغتشاشات نیست، اظهار داشت: دشمن خود اغتشاش ایجاد می‌کند، سپس حمایت می‌کند و در نهایت به بهانه همین اغتشاشات کشور را تحریم‌ می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند کمک گرفتن از نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای شناسایی آسیب‌ها و راهکارها هستیم، گفت: بسیار خطرناک است که بعضی از شهروندان به لحاظ این اغتشاشات احساس ناامنی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی صحبت با نسل امروز را بسیار ضروری دانست و یادآور شد: امروز با نسلی مواجه هستیم که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ندیده و از زندان‌های پهلوی و گذشته و سختی‌های شهدا و اسرا خبر و هیچ ذهنیتی ندارد.

دشمن با ایجاد شبهه به دنبال از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی است-

وی با بیان اینکه امروز زمان قیام و جهاد تبیین است، مطرح کرد: امروز همه وظیفه داریم به جای اتهام زدن به نسل جوانی که پر از ابهام است و دارای شبهات فراوانی است، واقعیت‌ها را بگوییم و با آنها هم صحبت شویم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه حقانیت دین و اسلام با عملکرد مسئولان سنجیده نمی‌شود، خاطر نشان کرد: باید مسئولان را با شاخصه‌های اسلامی قضاوت کنیم، اینکه بگوییم هر کس مسئولیت داشته اسلام بوده اشتباه است، اسلام آن است که امامین انقلاب و مرجعیت اصیل شیعه آن را برای ما تبیین کرده‌اند، که آن هم برگرفته از حرف اهل بیت(ع) و قرآن است.

وی با گلایه از کم کاری‌های متولیان فرهنگی در عرصه فرهنگ یادآور شد: امروز جوانان ما در قتل‌عام فکری به نام فضای مجازی قرار گرفته‌اند و این بحران اخیر فرصتی است تا نقاط ضعف و راهکارها در عرصه فرهنگ را بررسی و مطالعه کنیم.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه نسل امروز اهل پذیرش حق است، گفت: گاهی با افراد و جوانانی روبرو می‌شویم که شاید از نظر ظاهری تفاوت‌هایی داشته باشد، اما تنها با چند دقیقه صحبت کردن حرف حق را پذیرا خواهند بود.

اسلام واقعی آن است که امامین انقلاب و مرجعیت اصیل شیعه آن را برای ما تبیین کرده‌اند

وی ادامه داد: برخی از این جوانان نه لجبازی سیاسی دارند و نه معاند هستند، بلکه سوال‌ها و شبهاتی دارند که باید به آنها پاسخ داد، البته برخی در این اغتشاشات حضور داشتند که با برنامه ریزی و به دنبال تجزیه بودند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز باید مراقب شایعات باشیم، یادآور شد: دشمن با ایجاد شبهه به دنبال از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته همدان با بیان اینکه مشکل آب در همدان هنوز حل نشده است، گفت: مردم مدتهاست که منتظر عملی شدن وعده‌های آب مسئولان هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با طرح سوال از مسئولان که آیا می‌دانید مردم همدان با چه مشکلاتی روبرو هستند، گفت: باید بررسی شود که مشکل از کجاست و چرا وعده‌ها عملی نشده، البته مشکلات ناخواسته نیز در این راه ایجاد شده که نیاز است تا دستگاه‌های متولی و امنیتی علت وقوع این حوادث را بررسی کنند.

اگر آب رسانی وظیفه بنده است، بفرمایید تا حوزه علمیه را برای انجام این کار همراه کنم

وی با بیان اینکه لازم است هر چه سریعتر مشکل آب همدان برطرف شود، یادآور شد: اگر لازم است بنده مجدد از مردم عذرخواهی کنم، این کار را انجام می‌دهم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه آیا غیر از بنده قرار نیست کسی با مردم حرف بزند و عذر خواهی کند؟، خاطر نشان کرد: اگر آب رسانی وظیفه بنده است، بفرمایید تا حوزه علمیه را برای انجام این کار همراه کنم اما این کار متولیانی دارد و لازم است تا مسئولان با مردم صحبت کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha