شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 1047109
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شمس گفت: اعمال ما در دنیا مانند تجارتی است که از این تجارت بعضی دچار خسرانند و بعض دیگر سود می برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در جمع معاونان حوزه علمیه یزد با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان علی علیه السلام (الدّنیا سُوقٌ رَبِحَ فیها قَومٌ وَ خَسِرَ آخَرونَ - دنیا بازاری است که گروهی در آن سود می‌برند و جمعی زیان می‌بینند - تحف العقول صفحه ۴٨٣)، عنوان کرد: اعمال انسان در محور جان انسان است و اعمال ما در دنیا مانند تجارتی است که از این تجارت بعضی دچار خسرانند و بعض دیگر سود می برند.

مدیر حوزه علمیه یزد ادامه داد: بعضی در این تجارت دنیا سود می برند. (إِنَّ الَّذِینَ یَتْلُونَ کِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِیَةً یَرْجُونَ تِجَارَةً لَنْ تَبُورَ - آیه ٢٩ فاطر)، خشنودی خداوند را در این تجارت میگیرند و اما بعضی دیگر مشمول خسران می شوند چنانچه در آیه ١٢ سوره مبارکه فتح آمده است (بَلْ ظَنَنْتُمْ أَنْ لَنْ یَنْقَلِبَ الرَّسُولُ وَالْمُؤْمِنُونَ إِلَیٰ أَهْلِیهِمْ أَبَدًا وَزُیِّنَ ذَٰلِکَ فِی قُلُوبِکُمْ وَظَنَنْتُمْ ظَنَّ السَّوْءِ وَکُنْتُمْ قَوْمًا بُورًا).

استاد حوزه گفت: افرادی همچون اولیای خدا که در این تجارت با اعمال نیکشان سود می برند و مشمول رضوان الهی می شوند. همانطور که در آیه ٢٠ سوره مبارکه حدید آمده است «وَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٌ ۚ وَمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ»؛ مغفرت و رضوانی که در این آیه آمده است دوچیز است که رضوان بالاتر از مغفرت بوده که نصیب افرادی است که با اعمال نیکشان در این تجارت دنیا سود می برند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha