پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
نظری مدیر منتظر المهدی عج مشهد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه منتظر المهدی(عج) مشهد گفت: حوزه علمیه در مسیر تحول واقع شده و نمونه‌ی بارز آن، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با ماهیت حوزوی است.

حجت الاسلام نظری در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد در حاشیه هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: بدون شک حوزه علمیه در مسیر تحول واقع شده و آثار تحول در آن آشکار و پیداست و علاوه بر آن همزمان با این تحولات درصدد تحول معنوی در جامعه‌ی روحانیت، طلاب و مدارس علمیه هستند که نمونه‌ی آن برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی است.

وی با بیان اینکه برای تحول علمی در مدارس علمیه به خصوص تحولی که نیاز جامعه امروز و تمدن امروزی است می‌طلبد که عمیق باشد زیرا حوزه علمیه پیشاپیش جامعه حرکت می‌کند و خط دهی و حرکت با آن است، گفت: حوزه‌های علمیه از نظر نیاز جامعه امروز با گذشته قابل قیاس نیست و این احتیاج بیش از پیش است.

مدیر مدرسه علمیه منتظر المهدی(عج) مشهد افزود: امروزه علاوه بر دروس مرسوم و درس‌های رسمی حوزه، نیازهای جامعه هم به این نهاد بستگی دارد زیرا اجتماع نیازمند نظر دقیق، علمی و عمیق حوزه علمیه است و افراد خط مشی و حرکت خود را از آن می‌گیرند.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: از مسئولان حوزه علمیه تشکر و قدردانی می‌کنیم که درصدد این تحول عمیق هستند و امیدوارم تحول علمی، معنوی، اجتماعی و فرهنگی در گام دوم انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی محقق شود که البته این تمدن اسلامی باید به وسیله حوزه علمیه تبیین و جهانی گردد.

هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان به همت معاونت علمی این حوزه از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی(ره)، از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۷ عصر دایر می‌باشد و دو روز ۱۷ و ۱۹ مهرماه ویژه بازدید خواهران درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha