دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیعہ علماء کونسل پاکستان ۔ ایرانی سفیر سے ملاقات

حوزه/ هیئتی از شورای علمای شیعه پاکستان با سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان دیدار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» هیئتی از شورای علمای شیعه پاکستان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شبیر حسن میثمی دبیرکل شورای مرکزی علمای شیعه پاکستان با سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان دیدار کرد.

این هیئت شامل حجت‌الاسلام والمسلمین عارف حسین واحدی، نائب رئیس شورای علمای شیعه پاکستان، حجت‌الاسلام مظهر عباس علوی و زاهد علی آخونزاده مسئول ارتباطات شورای علمای شیعه پاکستان بود.

آنان در این دیدار گفتند: زائران اربعین به دلیل تأخیر در صدور روادید با مشکل مواجه بودند و همچنان نیز تعداد زیادی از زائران در مرزهای ایران و عراق برای بازگشت و ورود به ایران با مشکل مواجه هستند.

آنان علاوه بر بیان مشکلات زائران، خواستار اتخاذ تدابیری برای تطبیق مدارک دانشجویان مشغول در دانشگاه‌های ایران در دانشگاه‌های پاکستان، شدند.

سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز در همین راستا گفت: با توجه به روابط بسیار خوب دوستانه و برادرانه پاکستان و ایران، مشکلات زائران پاکستانی بر اساس اولویت در حال حل و فصل است.

وی تأکید کرد: روابط فرهنگی، مذهبی، مردمی، دوستانه و برادرانه قوی بین دو کشور همسایه وجود دارد. به همین مناسبت نسبت به رفع مشکلات زائران در اربعین سال بعد و تسهیل سیاست صدور روادید برای زائران پاکستانی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به مشکلات مدرک دانشجویان اظهار داشت: اقداماتی برای اعتبار بخشی به مدارک دانشجویان در دانشگاه های پاکستان در حال انجام است و این موضوع نیز به زودی حل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha