سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
گرجی

کارشناس دینی با بیان اینکه امروز در مقابل موج عظیم رسانه‌ای غرب راهی جز وحدت وجود ندارد، گفت: در مقابل نظام سلطه جهانی اگر در کنار هم باشیم موفق خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی گرجی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: قرآن کریم بهترین منبع برای شناخت رسول مکرم اسلام است، برخی بزرگان معتقد هستند که قرآن، سیمای کتبی پیامبر (ص)، امیرالمومنین (ع) و انسان کامل است.

وی افزود: خداوند،علت موفقیت پیامبر اکرم (ص) اسلام را دو مورد برشمرده است، نخست، رحمت خدا و دوم، اخلاق خوش پیامبر است، بد دهان و سنگ‌دل نبودن از نشانه های اخلاق خوش رسول اکرم (ص) بوده.

این استاد حوزه گفت: قرآن یک کتاب جامع تربیتی است و اصول ثابت مورد نیاز زندگی نیز در آن وجود داردکه حتی می تواند مورد استفاده مدیران شهری نیز باشد، به عنوان مثال پیامبر اکرم (ص) از جنس مردم، رئوف و رحیم بود، ما نیز باید مراقب باشیم که از بدنه مردم جدا نشویم.

وی با بیان اینکه ادب در گفتار عامل مهمی در اخلاق خوش است که قرآن آن را عامل موفقیت پیامبر اکرم (ص) دانسته، تصریح کرد: پرخاشگری، هتاکی، بی احترامی و... می‌تواند آتش نفرت و اختلاف را شعله ور کند، پس باید مسائل را با زبان منطق مطرح کرد.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به موضوع وحدت اظهار کرد: وحدت از جمله مسائل مهمی است که در قرآن و روایات معصومین بر ضرورت آن تاکید فراوان شده است، این مهم حتی با وجود برخی از اختلاف سلیقه ها، نظرها وباورها باید محقق شود.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ جامعه اسلامی در مقابل جامعه طاغوت، گفت: در مقابل نظام سلطه جهانی اگر در کنار هم باشیم موفق خواهیم شد و این موضوع براساس آیات الهی، با ریسمان وحدت تعریف می‌شود، امروز در مقابل موج عظیم رسانه‌ای غرب، راهی جز اتحاد و وحدت برای موفقیت وجود ندارد.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: به دنبال اتحاد میان مسلمانان جهان در مراسم بزرگ اربعین، آشوب های اخیر ایجاد شد که با هدف شکست این اتحاد بزرگ است، وحدت جهانی مسلمین، خطری بوده که دشمن به خوبی آن را احساس کرده و به دنبال شکستن آن است.

حجت‌الاسلام گرجی با اشاره به وحدت و هماهنگی در اداره امور شهر بیان کرد: انسجام و هماهنگی در اداره امور شهر نیز بسیار مهم است، اگر بخش‌های مختلف شهری در کنار هم قرار بگیرند و از توانمندی‌های یکدیگر برای پیشبرد امور استفاده کنند این ظرفیت‌ها اثربخش خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha