شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دشمن نمی تواند ببیند صدایی غیر از صدای خودش در دنیا بلند شود، گفت: دشمن وقتی می بیند که دولتی مانند دولت سیزدهم آمده است تا اهداف الهی رهبر انقلاب و شهدا را پیاده کند مانع ایجاد می کند و نمی‌گذارد کشور در مسیر پیشرفت حرکت کند و در کشور آشوب درست می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار سیدمحمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که آنچه مدنظر و مورد پسند پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم است را در رفتار شخصی و اجتماعی خود رعایت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بحث وحدت مسلمانان یک بحث جدی، راهبردی و کلان است، گفت: بهترین راه برای اینکه به عمق و اهمیت وحدت بین مسلمین پی ببریم شناخت سبک، سیره و روش پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: ما حکومت اسلامی تشکیل دادیم و در این حکومت می گوییم نه شرقی نه غربی یعنی ایده ها و احکام خود را نه از شرق می گیریم نه از غرب بلکه از اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام می گیریم و این همان چیزی است که دشمن نمی تواند تحمل کند.

وی با بیان اینکه دشمن نمی خواست انقلاب شود و وقتی نتوانسته جلوی انقلاب را بگیرد به دنبال انحراف این انقلاب است، گفت: دشمن وقتی می بیند که دولتی مانند دولت سیزدهم آمده است تا اهداف الهی رهبر انقلاب و شهدا را محقق کند مانع ایجاد می کند و نمی گذارد این اتفاق بیفتد و در کشور آشوب درست می کند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه دشمن نمی تواند ببیند صدایی غیر از صدای خودشان در دنیا بلند شود، گفت: اگر جمهوری اسلامی بتواند پایه های خود را بیش از این محکم کند و شجره طیبه ای که در ایران شکل گرفته است را رشد دهد و بارور کند آنها در مذاکرات هم به عقب خواهند رفت.

وی با بیان اینکه الان دشمن می خواهد نا امنی ایجاد کند تا فعالان اقتصادی نتوانند در ایران کار کنند، گفت: شعبه ای از امنیت، امنیت غذایی کشور است که وظیفه سازمان دامپزشکی کشور مرتبط با این حوزه است و این مجموعه باید روی پاکیزه بودن و حلال بودن گوشت مصرفی مردم دقت داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خدا هم روی پاکیزه بودن و هم روی حلال بودن خوراک تأکید دارد، گفت: با خوردن غذای پاکیزه و حلال است که تقوا حاصل می شود و از شکم های حرام خوار و کثیف خوار تقوا حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به نقش خوراک در زندگی انسان، ابراز کرد: خداوند انسان را در بهشت وسیعی قرار داد و فقط یک منطقه کوچک را منطقه ممنوعه اعلام کرد و گفت به این درخت نزدیک نشو، بنابراین اولین امتحان انسان با خوراک بوده است و اولین مردودی انسان در امتحان خوراک بوده است و این نقش پر رنگ خوراک در زندگی انسان را می رساند.

آیت الله سعیدی گفت: اگر انسان در معده اش غذای حلال و پاکیزه بریزد، نماز شب می خواند، ربا نمی خورد، به مال یتیم نزدیک نمی شود، در عرصه دشمن بازی نمی کند و از مسیر بندگی خدا خارج نمی شود.

وی با بیان اینکه نقش دامپزشکی در تقوای مردم یک نقش بنیادی است، گفت: ناظر شرعی در دامپزشکی شغل مهم و خطیری است و لحظه ای غفلت در این شغل غذای حلال جامعه را دچار مشکل می کند و عواقب شومی دارد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه درخت های ممنوعه در زندگی همه ما وجود دارد، گفت: راه حل شناخت آن تبعیت از پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha