یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
صالحیان

حوزه / کارشناس دینی با تأکید بر ریشه‌های اختلاف افکنی در جامعه مسلمین، گفت: باید بدانیم آن چه که اختلافات را به وجود می‌آورد، دلار آمریکایی و اندیشه استعمار انگلیسی پشت آن وجود دارد.

حجت الاسلام محمد رضا صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، با اشاره به نقش و تأثیر آگاهی به شرایط روز در ایجاد وحدت اسلامی و خنثی سازی توطئه‌های دشمن، اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) در این باره فرموده است «اگر عالم به زمان خود نباشید، مسائل زمانه هلاکتان می‌کند»، بنابراین همه مسلمانان و فرق اسلامی باید این فرمایش پیامبر را سرلوحه قرار دهند، چرا که اگر عالم به زمان نباشیم، مرگ و زندگی انسان مانند جاهلیت خواهد شد.

وی با بیان مصادیق احترام به یکدیگر در سایه وحدت، گفت: از موارد مهم عالم به زمان بودن، این است که ما به مکه و مدینه می‌رویم و در نماز جماعت به آنها اقتدا می‌کنیم و آنها نیز به اهل بیت(ع) احترام می‌گذارند و امام حسین(ع) و شهادت ایشان را قبول دارند.

مسئول سابق دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان عنوان کرد: اما یک عده که به قول رهبر انقلاب، شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی هستند، سبب بر هم زدن این وحدت و صمیمیت می‌شوند، بنابراین شیعه و اهل تسنن باید عالم به زمان خود باشند.

وی با تأکید بر ریشه‌های اختلاف افکنی در جامعه مسلمین تصریح کرد: باید بدانیم آن چه که اختلافات را به وجود می‌آورد، دلار آمریکایی و اندیشه استعمار انگلیسی پشت آن وجود دارد و تا این مسئله را متوجه نشویم، فایده‌ای نخواهد داشت.

کارشناس دینی اضافه کرد: باید خطیب جمعه در مکه و مدینه و منبری ما نیز درست حرف بزنند، یعنی درباره مشترکاتی که بسیار مهم هستند، چرا که در هشتاد درصد مسائل از فروع و اصول دین شیعه و سنی با یکدیگر مشکلی نداریم.

وی خاطر نشان کرد: امروز باید عالم به زمان، یعنی آگاه به نقشه‌هایی که استعمار طراحی و با دلار آمریکایی حمایت می‌شود، باشیم و به طور ویژه، خواص جامعه متوجه شوند و عموم مسلمانان نیز از طریق خطبا، اهل منبر و اندیشمندان راهنمایی شوند.

حجت الاسلام صالحیان عدم هماهنگی بین مسلمانان شیعه و سنی را موجب ادامه پیدا کردن اختلافات دانست و گفت: تا هماهنگی به وجود نیاید این اختلافات وجود دارد و دشمنی‌ها نیز به صورت فیزیکی با بمب گذاری و یا ظهور فرقه‌های انحرافی مانند داعش ادامه می‌یابد و زنجیروار مسلمانان باید هزینه دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha