دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1048095
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
اسماعیل پور اوقاف بوشهر

حوزه / مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه میان مسلمانان شود، یا آگاهی لازم را ندارد و یا به عمد می‌خواهد بین مسلمانان شیعه و اهل سنت اختلاف بیندازند، در حالی که حفظ وحدت میان این امت واجب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر، امروز در آیین گرامیداشت میلاد حضرت رسول(ص) و هفته وحدت در مسجد امیرالمومنین(ع) بوشهر، اظهار داشت: برخی گمان می‌کنند که نام‌گذاری هفته وحدت همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص)، یک نام‌گذاری یا تاکتیک سیاسی است در حالی که وحدت پیروان مذاهب اسلامی برای نظام اسلامی ایران، یک ایمان قلبی است که خداوند متعال از ما خواسته و این اعتقاد در میان مراجع بزرگ جهان تشیع پیش از جمهوری اسلامی هم سابقه تاریخی دارد.

وی افزود: چنانکه امام خمینی(ره) نیز بر آن تأکید داشتند، کسی که بخواهد این اجتماع را بر هم بزند، یا جاهل است و یا مغرض و لذا باید مراقب این مسأله باشیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه موفقیت و رمز پیرورزی ملت ایران مرهون پیوستگی و وحدت کلمه است، گفت: شیعیان و اهل تسنن در ایران اسلامی، برادر هستند و ایجاد تفرقه باعث می‌شود که بیگانگان بر ما تسلط پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی و علمای بزرگ شیعه از دیرباز تا کنون طرفدار جدی تقریب مذاهب اسلامی بوده‌اند و امروز همه مسلمانان کشور باید یکصدا و در صفی واحد، به مبارزه برای موفقیت کشور و پایداری نظامی اسلامی بپردازند.

حجت الاسلام اسماعیل پور یادآور شد: اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه میان مسلمانان شود، یا آگاهی لازم را ندارد و یا به عمد می‌خواهد بین مسلمانان شیعه و اهل سنت اختلاف بیندازند، در حالی که حفظ وحدت میان این امت واجب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha