دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از طلاب حوزه با آیت الله کریمی جهرمی

حوزه/ طلاب و فضلای حوزه باید در مسیر دعوت مردم به زهد و قناعت، ابتدا خود پیشقدم باشند و با تاسی به سیره نبی مکرم اسلام(ص) و حضرات معصومین(ع) مردم را با معارف الهی و قرآنی آشنا سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله کریمی جهرمی عصر امروز در دیدار جمعی از طلاب و فضلای حوزه ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت پیامبرگرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) به تبیین اهمیت تاسی به سیره نبی مکرم اسلام پرداخت و گفت: شما طلاب و آحاد مردم شایسته است که سیره رسول اکرم(ص) را در درجه اول خوب بشناسید و در درجات بعدی آن را به بقیه مردم معرفی کنید.

وی افزود: کسانی که خود را سرباز امام زمان (عج) می دانند و وارد حوزه شده اند باید خوب درس بخوانند و اخلاق و سیره رسول خدا را در زندگی خود پیاده کنند و بدانند که رفتار و منش رسول خدا با ضعفا و مستمندان چگونه بوده است؟ و بیندیشند که چگونه مردم شیفته اخلاق و رفتار آن حضرت می شدند.

آیت الله کریمی جهرمی افزود: گاهی انسان مشاهده می کند که برخی مردم به دنبال چیزهایی هستند که هیچ نفعی برای دنیا و آخرتشان ندارند و اگر از آنان پرسیده شود که چند دقیقه ای از سیره نبی مکرم اسلام بگو عاجز هستند.

این استاد حوزه با اشاره به لزوم استفاده بهینه از فرصت گرانبهای جوانی و عمر و استفاده از آن در جهت رضایت الهی خاطرنشان ساخت: باید پناه برد از اتلاف عمر گرانبها که نعمت بزرگ خداست، باید پناه برد بر خدا از اتلاف عمر در اموری که نه تنها نفعی ندارد، بلکه برای دنیا و آخرت انسان نیز مضر است.

آیت الله کریمی جهرمی با ذکر آیاتی از قرآن کریم در فضل رسول اکرم(ص) گفت: قرآن کریم چند صفت بسیار متعالی را به عنوان سیره پیامبر ذکر می‌کند که نخستین آنها این است: «عزیزٌ علیه ما عنتّم؛ درد و رنج شما برای او بارگرانی می باشد.

وی گفت: طلاب و فضلای حوزه باید در مسیر دعوت مردم به زهد و قناعت خود پیشقدم باشند و با تاسی به سیره نبی مکرم اسلام(ص) و حضرات معصومین(ع) مردم را با معارف الهی و قرآنی آشنا سازند.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود اخلاص در تحصیل علوم دینی را مهم دانست و ابراز داشت: هدف از درس و بحث باید کسب رضایت الهی باشد نه اینکه خدای ناکرده برای رسیدن به مال و منال دنیوی باشد که در آن صورت کسب علم و دانش برکتی نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha