یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ حال و هوای حرم کریمه اهل بیت (ع) در شب میلاد پیامبر اکرم(ص)

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیامبر اسلام با خلق عظیم، وحدت آفرینی و عدالت آفرینی الگویی برای همه مسلمانان جهان است.

معصومه ظهیری در گفت وگوی با خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در شرایط کنونی ، جامعه جهانی نیاز دارد تا از مهربانی پیامبر، عدالت ورزی و حسن خلق درس بگیرد.
وی افزود: طبق روایات، اگر پیامبر نبود خدا خلقتی را انجام نمیداد چراکه همه افلاک به منجی نیاز دارند.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پیامبر اکرم آخرین پیام رسان و کامل کننده دین اسلام است که تولدش توام با نشانه هایی از کمال، صلح و ارامش بود.
وی با بیان اینکه پیامبر دعوت کننده به خوبی هاست که سیره او باید درس آموز باشد گفت: پیامبر مکه را در شرایط صلح، بدون جنگ و خونریزی فتح کرد. پیشگیری از جنگ و خونریزی و پیام صلح برای همه هستی بوده است.
وی افزود:رحمت، حسن خلق و مهربان بودن از ویژگی های پیامبر اسلام بود که باید در برخورد با مردم از آن بهره بگیریم.
ظهیری با اشاره به اینکه پیامبر اقتدارگرا بود گفت: حضرت محمد(ص) پیام را برای هستی اآورده بود پیامبر محدود و محصور در جغرافیا نبود و پیامش برای تمام نقاط جهان بود.
وی اضافه کرد: پیامبر مردم را به خوبی ها دعوت و با هر گونه تبعیض و فاصله طبقاتی مقابله می کردند و درسی بزرگ برای همه و ائمه داشتند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پیامبر مردم را به وحدت دعوت می کردند گفت: از مهمترین ویژگی اش این بود که با هر گونه نگاه خرافه و فاصله افکنی مقابله می کردند، برای زنان کرامت ها را به ارمغان اورد و به آنان حق رای و تحصیل علم و مالکیت داد.
وی ابراز داشت: پیامبر نشان دادند که خداوند انسان‌ها را مساوی خلق کرده و زمینه را برای بهره برداری همه فراهم کرده و با روش جاهلیت نسبت به زنان مقابله کردند.
ظهیری تاکید کرد: روش پیامبر تهدید و نابرابری نبود بلکه گرامیداشت و بزرگداشت مقام انسانی و حقوق آنها بوده است و این خصوصیات را به همه جانشینان انتقال داده بود چراکه نگاه پیامبر نسبت به مردم کرامت در مسیر تزکیه وتعلیم بوده است.
وی با اشاره به اینکه پیامبر تعقل را رواج داد گفت: مهربانی را با روش های عقلانی، حسن تدبیر در حکمرانی را بر پایه عقل رواج داد.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha