چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ مصاحبه با معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران خانم ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با اشاره به اینکه استراتژی امام مجتبی(ع) بصیرت افزایی در جامعه بود گفت: این امام همام در پرده برداشتن از حکومت معاویه نقش آفرینی کرد و این رویکرد برای دشمن شناسی و آشنایی نسبت به حیله و مکر دشمنان ضروری است.

معصومه ظهیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: مردم در سایه سار دشمن شناسی و فهم می توانند بصیر شوند.

وی ادامه داد: امام مجتبی(ع) در بصیرت افزایی و روشنگری و ایجاد زمینه برای فهم جامعه تلاش کردند و همان روش امام علی(ع) را که زمینه را برای حکومت عدل الهی را فراهم می کردند را ادامه داد.

این مقام مسئول بیان داشت: گرچه دوران امامت امام مجتبی(ع) مدتش کوتاه بود و مردم تحت تاثیر زر و زور حکومت بنی امیه بودند

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی سبط اکبر پیامبر امام حسن (ع) بیان داشت: ایشان دومین جانشین پیامبر در سریر امامت و ولایت بود که در عصر نفاق و ریاکاری حکومت بنی امیه به رسالتش عمل کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران اضافه کرد: شیوه برخورد امام مجتبی(ع) اینگونه بود که پرده و نقاب را از حکومت نفاق زده معاویه برداشت و با حلم و بردباری زمینه ساز بلوغ و بالندگی مردم در جامعه شد.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) مواسات و یاری گری مردم بود گفت: ایشان با پر کردن شکاف های اجتماعی در زمینه عدالت اجتماعی قدم برداشت.

ظهیری گفت: در زمان حکومت بنی امیه که ثروت اندوزی و زیاده طلبی، باعث شکاف در جامعه و تبعیض بین غنی و فقیر شده بود این امام همام چندین بار تمام دارایی خود را به مردم بخشیدند تا این فاصله طبقاتی را از بین ببرد از این رو به خاطر صفت بخشندگی به کریم اهل بیت(ع) در بین مردان و زنان عالم شناخته شده هستند.

وی به خلق نیکوی امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: در تاریخ روایت های مختلفی در خصوص برخورد این امام بزرگوار با مردم بیان شده است به گونه ای که نقل شده است روزی مردی وارد مسجد شد در حالی که گله مند بود این حضرت، مرد را به سفره خانه حضرت زینب(س) در کوفه دعوت کرد و این کار او باعث جذب مردم شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور اضافه کرد: افرادی که به خاطر تبلیغات دشمنان و حکومت معاویه، بدخلقی هایی نسبت به حضرت داشتند با صفا و صمیمت جذب امام حسن مجتبی(ع) می شدند و می گفتند که الحق که شما منتسب به خاندان اهل بیت(ع) هستید.

وی با اشاره به اینکه شیوه زندگی امام حسن مجتبی(ع) همراه با مردم، کنار مردم و در میان مردم بود گفت: ایشان با سیره زندگی اش مردم را به دین خدا جذب می کردند.

ظهیری افزود: امام حسن مجتبی(ع) با اینکه میدانستند معاویه اهل نفاق، دورویی و عدم تعهد است ولی مساله صلح را قبول کرد تا چهره معاویه و حکومتش را به مردم نشان دهد.

وی تاکید کرد: همین رو کردن دست نفاق معاویه، توسط امام مجتبی(ع) زمینه ای ایجاد کرد که فهم و بصیرت مردم جامعه بالا برود و مردم گرد امام حسین(ع) جمع شوند و واقعه عظیم کربلا رقم بخورد.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha