جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مصاحبه با معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران خانم ظهیری

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: مهمترین مساله ای که باعث فراگیری اسلام شد و جزو امتیازهای دین اسلام و پیامبر بر سایر ادیان آسمانی بود در بعد فردی خلق عظیم و در بعد اجتماعی عدالت اجتماعی حضرت محمدرسول (ص) بود.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سالروز میلاد با سعادت پیامبر مهربانی ها اظهار داشت: پیامبر با خلق عظیم، سعه صدر و رغبت فراوان در برخورد با مخالفان، استکباریان، انحصارطلبان و زیاده خواهان دین اسلام را ترویج دادند.
وی افزود: پیامبر در دعوت مردم به دین اسلام به قدری زحمت کشیدند که آیه قرآن نازل شد که ای رسول الله شما خود را به مشقت انداختید برای دعوت و هدایت مردم. و همین تلاش فراوان و سعه صدر پیامبر باعث نفوذش در دل ها شد و پیامبر را به حدی در بین مردم محبوب کرد که این محبت و دوستی باقی خواهد ماند.
این استاد حوزه، با اشاره به بعد اجتماعی شخصیت پیامبر اسلام(ص) گفت: از لحاظ اجتماعی، این پیامبر به ایجاد عدالت اجتماعی، برقراری قسط و عدل، مبارزه با اشرافی گری، مبارزه با تبعیض نژادی، مبارزه با خرافه گرایی و سنت های غلط پرداخت.
فعال حوزه زنان و خانواده تاکید کرد: در میان قبایل به قدری جاهلیت بود که اهل فخر فروشی و زیاده طلبی بودند و همه چیز را به رخ یکدیگر می کشیدند و نسبت به نژاد و رنگ پوست تفاخر داشتند، پیامبر مهربانی ها حق رای، آموزش و حقوق اجتماعی را بیان کردند و برای هر دو جنس یکسان قرار دادند.
وی گفت: بر اساس سیره پیامبر و سوره مبارکه الحجرات آیه ۱۳، یا أَیُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقناکُم مِن ذَکَرٍ وَأُنثیٰ وَجَعَلناکُم شُعوبًا وَقَبائِلَ لِتَعارَفوا ۚ إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُمٌ:  ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست از این رو انسان ها در مقابل خداوند برابر هستند جدای از رنگ پوست، سیاه و سفید، عرب و عجم، زن و مرد، فرقی ندارند و تمام انسان ها دارای مقامی شریف و بلند مرتبه اند از این رو رغبت مردم نسبت به این عدالت محوری به حدی بود که به مخالفت با پیامبر بر می خواستند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه همه آزادگان هستی در طول عصرها به مکتب اسلام رغبت پیدا کردند گفت: خداوند اسلام را وعده داده است که روزی همین مکتب عدالت محور فراگیر خواهد شد و هستی را فرا می گیرد.
 ظهیری افزود: ویژگی های اسلام است که حق گرایی را در جهان به نمایش گذاشت و روزی نصرت خداوند شامل حال حق گرایان خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پیامبر رحمة للعالمین است گفت: پیامبر تنها مختص به گروه خاصی نیست بلکه متعلق به همه هستی است و روزی دین او و اسلام همه هستی را فرا می گیرد و آخرین اوصیای الهی  عدالت گستری می کند و خداوند نور خود را در زمین می گستراند.
فعال حوزه زنان و خانواده خاطر نشان کرد: میلاد و آمدن پیامبر گرامی اسلام باعث فرو ریختن کاخ های شاهنشاهی و خاموش شدن آتشکده ها شد و این نشانه هایی برای همه بشریت بود و مژده عدالت در میان هستی بود و مقابله کرد با هر آن چیزی که بین معبود و خالق فاصله ایجاد می کرد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha