شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: همین که در روز نیمه شعبان سالروز میلاد منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) تجدید میثاق برای ظهور و فضا را معطر به نام ایشان کنیم جهان گلستان می شود.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرگزاری حوزه،در آستانه نیمه شعبان اظهار داشت: هر کسی به هر اندازه که در توان دارد می تواند برای ظهور مهدی موعود(عج) گام بردارد.
وی افزود: با وجود شرایط کرونایی می توان از ظرفیت فضای مجازی برای زمینه سازی ظهور و معرفی مهدی موعود(عج) قدم برداشت.


این مقام حوزوی، با بیان اینکه امید به ظهور منجی بشریت به همه ادیان و هستی تعلق دارد گفت: همه هستی منتظر چنین روزی هستند و از آنجایی که دین اسلام دین خاتم است و نعمت ها در آن به کمال رسیده است اعتقاد به وعده الهی و آخرین ذخیره از نسل نبوت و ولایت داریم.


وی ادامه داد: هرساله جشن نیمه شعبان در محله ها و خیابان های شهر با شور و شوق فراوان برگزار می شد که از سال گذشته تا کنون به خاطر شیوع ویروس کرونا این فرصت  جشن به صورت حضوری و حداکثری امکان پذیر نیست.


ظهیری ابراز داشت: امسال برنامه ریزی شده است با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اماکن عمومی که فضای بازی دارند و از نظر وضعیت کرونایی در شرایط آبی هستند  بیشتر در محله ها جشن نیمه شعبان برگزار شود.


وی با اهتمام بر اینکه شیوه‌نامه‌های برگزاری جشن های نیمه شعبان در فضای مجازی یا در محله های شهر به مدارس علمیه خواهران اعلام شده است گفت: پخش نذورات، برپایی کارناوال های شادی و سرور، برگزاری دعاها و مراسم های احیا و مناجات در دستورکار قرار گرفته است.


معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: سال گذشته در نیمه شعبان توسط گروه های جهادی چندین تعداد گوسفند قربانی شد و به دست خانواده های نیازمند رسید امسال نیز کارهای عام المنفعه به نفع فقرزدایی اقتصادی و فرهنگی انجام می شود.


وی تاکید کرد: همچنین برنامه های فرهنگی مختلف معرفتی از جمله پاسخ به شبهات و سوالات، شناخت و معرفت نسبت به امام عصر(عج) و دوره آخرالزمان شناسی برای آمادگی در ظهور اجرایی می شود و در این زمینه گروه های جهادی و فرهنگی فعال خواهند شد.


ظهیری با تاکید براینکه نیمه شعبان فرصت غبار زدایی درونی و بیرونی است گفت: در درون باید آمادگی برای ظهور را با شناخت مهدی(عج) و وظایف فرد منتظر را کسب کنیم و در بعد بیرونی نیز با همدلی به زمینه سازی ظهور کمک کنیم.


وی بیان داشت: شعار امسال همدلی برای ظهور است تا همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان با یاری خواهی و همدلی زمینه را برای ظهور این منجی آماده کنند.
این مقام حوزوی خاطر نشان کرد: خداوند عمر آخرین منجی اش که ذخیره خودش از نسل نبوت و ولایت است را آنقدر طولانی قرار خواهد داد تا روزی با ظهورش سراسر دنیا را قسط و عدل فرا گیرد چنین روزی به قدری طولانی خواهد بود که همه این طعم خوش عدالت را خواهند چشید.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha