چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران گفت: پیام عید غدیر وحدت بین مسلمانان و استمرار حرکت نبوت، امامت و ولایت است.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در روز عید غدیر سعید خم اظهار داشت: روز غدیر استمرار حرکت نبوت در امامت و هدایت بشریت است و این روز برای مسلمانان و همه جهانیان جاودانه شد.

وی افزود: هیچ روزی نیست که حجت خداوند بر روی زمین نباشد از این رو امامان واسطه بین بندگان در زمین و معبود هستی در آسمان هستند که امیدواریم با ظهورآخرین منجی از نسل زهرای مرضیه(س) حکومت عدل الهی در زمین برقرار و مشکلات رفع  شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه واقعه غدیر عید ولایت و امامت است گفت: به طور طبیعی در نظام هستی برای بشریت بحث امامت مطرح است تا از این طریق راه سعادت و درست زیستن را به او بیاموزد و در تعالیم اسلامی امامت به عنوان پیشوا و زعامت است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام خاتم النبیین هستند و در سوره احزاب به آن اشاره شده است که خداوند در این باره فرمود: محمّد (ص) پدر هیچ یک از مردان شما نیست لیکن او رسول خدا و خاتم انبیاست، و خدا همیشه بر همه امور عالم آگاه است.

ظهیری خاطر نشان کرد: جامعه انسانی بدون راهنما قابل قبول نیست و به طور طبیعی در همه نظام های حاکم دنیا پیشوا و رهبر وجود دارد این در حالیست که انتخاب امام به صورت انتصابی و از جانب خداوند انجام می شود چه حاکمی وجود داشته باشد و یا نباشد.

وی با اشاره به واقعه غدیر گفت: پیامبر اسلام در آخرین حجةالوداع در یک مکانی که مواصلاتی بلاد مختلف بود و در تاریخ نقل شده است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در آن حضور داشتند پیامبر بحث امامت امام علی(ع) را به عنوان جانشین و امام معرفی کردند.

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران تاکید کرد: تاریخ گواهی می دهد که در این روز پیامبر بر روی بلندی از جهاز شترها ایستادند تا در دید عموم مردم باشند و در این هنگام دست امام علی(ع) را گرفتند و سه مرتبه فرمودند:  «من کنت مولاه فهذا علی مولاه»  و در فاصله های مختلف چندین فرد ایستاده بودند که صحبت های پیامبر را تکرار می کردند تا به گوش همه مردم برسد.

وی گفت: ایشان مساله امامت را به عنوان راهنما و هدایت گر بشریت از سوی خداوند متعال بیان کردند که در روایت های مختلف مستند تاریخی وجود دارد که گواه این مساله است.

ظهیری با بیان اینکه این انتخاب از جانب خداوند و ماموریت آن برعهده پیامبر اسلام بود گفت: قبل از اینکه پیامبر در این مکان مردم را جمع کند آیه ۶۷ سوره مائده بر پیامبر نازل شد که در آن آمده است: ای پیامبر! آنچه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده ابلاغ کن، اگر انجام ندادی، رسالت او را ابلاغ نکردی و خداوند تو را از مردمان حفظ خواهد کرد. که قرائن شان نزول و تفسیر آن نشان می دهد که این آخرین اتمام حجت بر پیامبر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین بعد از معرفی امام علی(ع) از سوی خداوند آیه سوم از سوره مائده بر پیامبر نازل شد که فرمود: امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم، و اسلام را برای شما [به عنوان] آیینی برگزیدم این آیه تکمیل کننده بحث واقعه غدیر بود. 

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران ابراز داشت: در این مکان غدیر پیامبر سه روز را برای بیعت با امام اول شیعیان قرار دادند از این رو کسانی که عنوان کردند که این مساله امامت امام علی(ع) نشنیدند از دروغگوها و ترسوهایی بودند که می خواستند این مساله مهم را کتمان کنند.

وی بیان داشت: پیامبر  تمام جوانب پیام رسانی را در بین مردم رعایت کرده بود چراکه مکانی که در آن این واقعه غدیر رخ دارد مکانی بود که مردم به سرعت این پیام را پخش می کردند و روایت غدیر به صورت متواتر و در یک عصر مکررا پخش شد از این رو کسی نمی تواند به سند تاریخی آن خدشه وارد کند.
به گفته ظهیری؛ در همه روزها حجت خداوند بر روی زمین است که از آن به عنوان حجت ظاهری و از عقل به عنوان حجت باطنی نام می برند.

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه فضایل حضرت علی(ع) بر کسی پوشیده نیست گفت: در حدیثی از پیامبر اسلام آمده است  که اگر همه درختان باغ‌ها قلم شوند و تمام دریاها مرکّب و جوهر، و جن‌ها حسابگر و انسان‌ها نویسنده گردند، نمی ‏توانند فضایل علی (ع) را شمارش کنند.

وی افزود: ایشان سراسر فضایل اخلاقی و اجتماعی بودند و بزرگترین الگو برای بشریت که می توان از هر کدام از ابعاد زندگی ایشان درس گرفت.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha