جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی مرکزمدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: روز عید غدیر زمینه ای برای وحدت جهان اسلام شیعه و سنی کنار یکدیگر، رفع موانع استکبار ستیزی و دعا برای تعجیل در ظهور مهدی موعود(عج) آخرین منجی بشریت است.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: غدیر معرفی اولین وصی از اوصیای الهی است و ما هر سال در هر غدیر به انتظار مهدی(عج) می مانیم و منتظران مصلح باید صالح و صالح پرور باشند و با رفع موانع درونی و بیرونی زمینه ساز ظهور باشند.
وی افزود: روز عید غدیر روز شادی جهان اسلام و وحدت مردم در بیرق ولایت است. این روز اعلام وفاداری و تجدید میثاق با امام معصوم وروز مقابله با نفاق و دورویی، صداقت و احسان واطعام و شادمانی است .
این مقام مسئول با بیان اینکه عید غدیر عیدالله اکبر است گفت: این روز، عید پاکان و صالحان و زمینه سازان ظهور وحضور برای وحدت امت اسلام است.


وی ادامه داد:عید غدیر روز معرفی جانشینی پیامبر اسلام است روزی که ایشان به فرمان الهی اقبال کردند و امر الهی را مبنی بر اکمال و اتمام دین در حجه الوداع به نمایش گذاشتند و در یک اعلام عمومی که بیش از ۱۲۰ هزار نفر حضور داشتند دین مردم را کامل کردند و فرمودند: من کنت مولاه فهذا علی مولاه ( هر کس که من مولای او هستم ، علی نیز مولای اوست ).


معاون فرهنگی تبلیغی مرکزمدیریت حوزه های علمیه خواهران خاطر نشان کرد: خداوند در آیه ۶۷ سوره مائده فرمودند: ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد (به خلق) برسان که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و اداء وظیفه نکرده‌ای، و خدا تو را از (شر) مردمان محفوظ خواهد داشت، (و دل قوی دار که) خدا کافران را (به هیچ راه موفقیتی) راهنمایی نخواهد کرد.


وی با اشاره به اینکه غدیر فرصتی برای امام شناسی است گفت: مطالعه و توجه در زندگی امامان معصوم به خصوص حضرت علی(ع) در غدیر برای همه تکلیف است و کسانی که امام را دوست می دارند باید از سیره آنان درس بگیرند.


ظهیری افزود: در این باره خداوند در سوره سبا آیه ۴۷ فرمودند: آنچه من از شما مزد رسالت خواستم آن هم برای شما باشد (یعنی هرگز مزدی از شما نخواسته و نمی‌خواهم. و شاید معنی این باشد که مودّت و حبّ ذوی القربی که از شما مزد رسالت خواستم آن هم برای ثواب و سعادت خود شماست) تنها پاداش (رسالت) من بر خداست و بس، و او بر هر چیز دانا و گواه است. این محبت الهی برای توسل جستن به اهل بیت است.


وی با تاکید بر اینکه روز غدیر روز واکاوی معارف اسلام است گفت: تا در سایه سار محبت به آنها بتوانیم در جاده صراط مستقیم تجدید عهد با امام در پیروی از او و جلب محبت او و رسیدن به رستگاری را داشته باشیم.


این مقام مسئول اضافه کرد: برای حرکت در مسیر الهی و انبیا باید موانع درونی از جمله نفس و شهوات و موانع بیرونی دلبستگی به دنیا را از  پیش رو را برداریم و این باعث می شود انسان ها در مسیر درست قدم بردارند.


وی به انفاق و یاری یکدیگر در روز عید غدیر تاکید کرد و گفت: روز عید در دین اسلام روز شادی است باید در خوشی اهل بیت(ع) شاد بود یکی از موارد شادی در دین اطعام، انفاق و مهرورزی به نیازمندان است و این شادی را باید به جامعه منتقل کرد.


معاون فرهنگی تبلیغی مرکزمدیریت حوزه های علمیه خواهران خاطر نشان کرد: توصیه شده است تا در اعیاد به بهانه شادی ها به دیگران کمک کنیم و یاری گری آنها باشیم و این به نحوی بهانه ای برای پر کردن شکاف های اجتماعی، یاری و احسان دیگران است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha