پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مصاحبه با معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران خانم ظهیری

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: عید غدیر روز استحکام پیوند با امام و استمرار خوبی ها در جامعه است و این روز را شادباش به یکدیگر و تجدید کارهای نیک و خوبی ها و بهترین روز از روزهای و عید بزرگ مسلمین است.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: برای عید غدیر ۲ نکته اساسی را باید مد نظر قرار داد که امامت ادامه سریر نبوت و جایگاه هدایت مردم به وسیله رسول خداست که امر الهی بوده است.

وی ادامه داد: این عید ادامه مسیر پیامبری است که خداوند او را به علم و دانایی و زمینه سازی برای تهذیب قرار داده بود و در این عید ولی و جانشین مردم را انتخاب کرد.
این استاد، بیان داشت: امام علی(ع) در این روز بهترین خلق خدا معرفی شدند و بهانه و شبهه ای را برای کسی باقی نگذاشتند، عید غدیر عید انس و وحدت و برادری است که محور اتحاد مسلمین حول محور شناخت ولی خدا و همراهی او و محبت به او محقق می شود.
ظهیری با بیان اینکه در روز غدیر عهد می بندیم که عهدمان را هر سال تجدید کنیم گفت: امام علی (ع) اولین وصی از اوصیای الهی در هدایت بخشی و مسیر تعالی و رشد جامعه است.
وی ابراز داشت: این عید، عید شادی هاست، پیامبری را که خداوند به عنوان خاتم برای هدایت بشر فرستادن و روز مایوس شدن دشمن، اکمال دین و پیام این شادی را در روز غدیر جاودان کردند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه عید غدیر خم شکر نعمت امامت و ولایت است گفت: در این روز سفارش به دیدن اقوام و صله رحم، دعا برای یکدیگر است، در این عید برای همه ما گویا شادمانی را جاودانه کرده است و برای همیشه سرور و شادمانی را قرار داده است.
وی گفت: بهترین شادی این است که امام شناس باشیم و پیوند قلبی با امامان معصوم را در وجودم متبلور کنیم وقتی انس دوستی ادامه داشته باشد و بر سیره انسان هم جلوه گری دارد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha