جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام سعیدی آریا

حوزه/ استاد حوزه علمیه، تبلیغ غدیر را وظیفه هر شیعه دانست و گفت: مادران در این دهه و بویژه در روز عید غدیر در خانه غذای بهتری درست کنند و پدران با هر وسیله‌ای که می‌توانند شادی را در خانه بیاورند و همین طور در کوچه‌ها، محله‌ها و سطح شهر باید شادی نمایان باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد سعیدی‌آریا در سخنرانی امشب حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آیه «انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا» اظهار کرد: دو نوع برخورد در مقابل هدایت الهی وجود دارد زیرا برخی نسبت به هدایت شاکر هستند و سبک زندگی خود را بر اساس هدایت الهی تنظیم می‌کنند و برخی هم نسبت به هدایت خدا بی تفاوت هستند.

وی با بیان اینکه خداوند قرآن را کتاب هدایت دانسته و اهل بیت(ع) نیز منادیان هدایت الهی هستند، گفت: هدایت در مقابل ضلالت است و از آنجایی که شیطان قسم خورده است که همه انسان ها را گمراه خواهد کرد و نفس انسان نیز انسان را به گناه دعوت می کند هدایت امری ضروری است و ما نیاز به هدایت داریم.

استاد حوزه علمیه هدایت گری در هر سه بعد اعتقادات، احکام و اخلاق را لازم دانست و گفت: اهل بیت(ع) در هر سه مورد به هدایتگری پرداخته‌اند و افرادی که ویژگی‌های اعتقادی، اخلاقی و احکامی منطبق با دستورات آنها را ندارند اصلا شیعه نمی‌دانند.

وی با اشاره به نقص‌هایی که انسان را از پیرو اهل بیت(ع) بودن خارج می‌کند، گفت: یکی از اصحاب امام صادق علیه السلام که به خاطر خطای غلام خود به او فحاشی کرد، امام صادق علیه السلام پیوند خود را با او قطع کرد و دیگر هیچ کسی او را با امام مشاهده نکرد و یا سعد معاذ با وجود اینکه سابقه جهاد و همراهی با پیامبر(ص) را داشت و خود پیامبر بر او نماز خواندن و او را دفن کردند به خاطر سوء اخلاق که با خانواده‌اش دچار فشار قبر شد.

حجت الاسلام سعیدی آریا با تأکید بر اینکه افرادی که به حلال و حرام خدا عمل نمی‌کنند راهشان از اهل بیت(ع) جدا می‌شود، افزود: عمل به حلال و حرام خداوند به نفع خود ما است و برای زندگی مادی و معنوی انسان مفید است و وقتی اهل‌بیت(ع) حکمی را بیان می‌کنند آن حکم حکم خدا است و عمل به آن انسان را به سعادت و عاقبت به خیری می‌رساند.

وی ادامه داد: در اعتقادات هم بیانات و عبارات اهل بیت‌(ع) برترین عبارات است و نهج البلاغه امیرالمؤمنین(ع) از چنان مضامین والایی در باب توحید، نبوت، امامت، عدالت و معاد برخوردار است که برخی از اساتید و علمای اهل سنت که با این کتاب آشنایی پیدا کرده‌اند و آن را مطالعه کرده اند به بزرگی آن و صاحب آن اعتراف کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که برخی از افراد به خاطر منافع شخصی خود نمی‌گذاشتند که کلام اهل بیت(ع) به مردم برسد، گفت: همانطور که خداوند در قرآن می‌فرماید یهودیان همانطور که فرزندان خود را می شناختند پیامبر(ص) را هم می شناختند، بعد از جریان غدیر هم بسیاری از مردم می‌دانستند که حکومت حق امیرالمؤمنین است ولی به خاطر منافع شخصی خود آن را کتمان می‌کردند.

وی با اشاره به تبلیغات سوء علیه امیرالمؤمنین(ع) بعد از رحلت پیامبر(ص)، گفت: امروز تبلیغ غدیر وظیفه هر شیعه‌ای است و باید عید غدیر را به هر شیوه ای که در توانمان است گرامی بداریم.

حجت الاسلام سعیدی آریا ابراز شادمانی در عید غدیر را تعظیم شعائر دانست و گفت: مادران در این دهه و بویژه در روز عید غدیر در خانه غذای بهتری درست کنند و پدران با هر وسیله‌ای که می‌توانند شادی را در خانه بیاورند و همین طور در کوچه‌ها، محله‌ها و سطح شهر باید شادی نمایان باشد و اطعام دادن در روز عید غدیر بسیار سفارش شده و ثواب زیادی در روایات برای آن بیان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha