شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مجتبی فاضل

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که تبیین برای بشریت امری ضروری و لازم است، گفت: همه ما به عنوان خدمت گزاران در حوزه های علمیه موظف هستیم طلابی را تربیت و تحویل جامعه دهیم که مبیّن و مفسر دین خداوند و نعمت های الهی برای بشریت باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در دیدار کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران که در نمازخانه این نهاد حوزوی برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: خداوند در قرآن درباره پیامبر اکرم می‌فرماید «لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن کانَ یَرجُو اللَّهَ وَالیَومَ الآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثیرًا؛ مسلّماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند».

وی افزود: همچنین خداوند در آیه چهارم سوره قلم می فرماید «وَ إِنَّکَ لَعَلَی خُلُقٍ عَظِیمٍ؛ و در حقیقت تو به نیکو خلقی عظیم آراسته‌ای» و این یعنی پیامبر اکرم(ص) از یک جهت اسوه حسن است و از سوی دیگر دارای خلق عظیم و آراسته است که الگوی خوبی برای مؤمنان است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اهمیت مسئله تبیین، ادامه داد: خداوند در آیه ۴۴ سوره نحل به این مسئله اشاره ویژه دارد و به رسولش می فرماید «... وَأَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ؛ ... و ما این ذکر [ قرآن‌] را بر تو نازل کردیم، تا آنچه به سوی مردم نازل شده برای آنها روشن سازی؛ و شاید اندیشه کنند!».

وی خاطرنشان کرد: همچنان که در این آیه خداوند پیامبر اکرم(ص) را موظف به تبیین نعمت هایی کرده که بر آنها نازل شده، بعد از پیامبر هم مسئله تبیین دارای اهمیت بوده و همواره از سوی اهل بیت علیهم السلام و علما و بزرگان مورد اهتمام و توجه قرار گرفته است که نشان می دهد تبیین برای بشریت امری ضروری و لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با بیان این که امروز هم مسئله تبیین از ضروریات نظام و انقلاب اسلامی است، گفت: همه ما به عنوان خدمت گزاران در حوزه های علمیه موظف هستیم طلابی را تربیت و تحویل جامعه دهیم که مبین و مفسر دین خداوند و نعمت های الهی برای بشریت باشند.

وی با تأکید بر این که باید جامعه را برای خلق عظیم آماده کنیم و این امر با اقتدا به رسول الله(ص) و خاندان مکرم ایشان قابل اجراست، بیان داشت: ما ملزم هستیم برای رسیدن به اسوه حسنه و خلق عظیم به پیامبر و اهل بیت علیهم السلام اقتدا کنیم و این مسئله باید در تمام شئون زندگی مورد توجه باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: ما به عنوان کسانی که منتسب به اهل بیت علیهم السلام هستیم و در دستگاه این بزرگواران خدمت می کنیم باید سیره ایشان را مورد توجه قرار دهیم همان گونه که امام صادق علیه السلام به شقرانی فرمود: «إِنَّ الْحَسَنَ مِنْ کُلِّ أَحَدٍ حَسَنٌ وَ إِنَّهُ مِنْکَ أَحْسَنُ لِمَکَانِکَ مِنَّا وَ إِنَّ الْقَبِیحَ مِنْ کُلِّ أَحَدٍ قَبِیحٌ وَ إِنَّهُ مِنْکَ‏ أَقْبَحُ لِمَکَانِکَ مِنَّا؛ ای شقرانی، کار خوب از هر کسی خوب است، ولی از تو به دلیل انتسابی که با ما داری(و مردم تو را وابسته به خاندان رسالت می دانند) خوب‌تر و زیباتر است؛ کار بد نیز از هر کس بد است ولی سرزدنش از تو به دلیل همین انتساب، زشت‌تر و قبیح تر است.»

وی با بیان این که منتسبین به مکتب اهل بیت علیهم السلام در عدم خلف وعده، در صدق گفتار، امانتداری، اخلاق نیکو و ورع و تقوا باید الگو باشند، ادامه داد: امروز امانت دار نسلی هستیم که به دست ما سپرده شده اند و این امانت قابل تکرار نیست چون عمر، جوانی و سرمایه افراد است و ما باید در رشد و تعالی این امانت تمام تلاش خود را مصروف داریم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به این که حوزه های علمیه خواهران با تلاش های خدمت گزاران و بزرگانی همچون آیت الله شرعی(ره) و حجج اسلام والمسلمین جمشیدی و بهجت پور تا به اینجا رسیده و امروز به امانت در دست ما قرار گرفته است، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم اهداف را با شتاب بیشتری دنبال کرده و تحقق بخشیم و در انجام وظایف به نحو احسن موفق باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha