دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بیانیه

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه گیلان با صدور بیانیه‌ای از قوه قضائیه می‌خواهد که با کسانی که اذهان عمومی را به هر نوعی، چه در فضای مجازی و یا عمومی تشویش می‌کنند و باعث برهم زدن امنیت کشور می‌شوند، قاطعانه برخورد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، مدیریت حوزه علمیه گیلان با صدور بیانیه‌ای از قوه قضائیه می‌خواهد که جهت حفظ و صیانت از حقوق عامه، با کسانی که اذهان عمومی را به هر نوعی، چه در فضای مجازی و یا عمومی تشویش می‌کنند که باعث برهم زدن امنیت کشور می‌شوند، قاطعانه برخورد کند.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حوادث تلخ اخیر که در پوشش مخالفت با گشت ارشاد آغاز شد، منجر به تهدید امنیت ملی، وهن ارزش‌های اسلامی، هتک حرمت بانوان مؤمنه، شهادت تعدادی از بسیجیان و نیروهای مسلح و مردم عادی، تخریب اموال عمومی و نیز سوءاستفاده تمام عیار دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی گردید.

در شکل‌گیری فتنه و آشوب‌های اخیر، برخی عناصر مشهور، نقش پر رنگی داشته‌اند. طبیعتا نقش آمران و تشجیع کنندگان، به مراتب بیشتر از عناصر میدانی خرابکاری است که بعضاً تحت تأثیر فضاسازی رسانه‌ای وارد میدان شده‌اند.

به طور مشخص مواضع و بیانیه‌های تحریک کننده بعضی از چهره‌های سیاسی مشهور و بعضی از سلبریتی‌ها در واکنش به فوت بانوی کردستانی، در ایجاد اغتشاشات و فراگیر شدن آشوب‌های کور و زیر سؤال رفتن نهادهای حاکمیتی و اصل نظام اسلامی بسیار موثر بوده، تشویش اذهان عمومی نیز در آن محرز و مبرهن است لذا قطعاً به‌عنوان سبب مقدم و اقوی در پیش‌آمد تلخ روزهای اخیر شناخته می‌شوند.

مواضع شتابزده بعضی‌ از چهره‌های مشهور سیاسی و سلبریتی‌ها با انگیزه‌های سیاسی، آنهم پیش از روشن شدن ابعاد ماجرا و بدون اطلاعات لازم، خیل اتهامات را متوجه دستگاه‌های حاکمیتی و نیروهای مسلح نموده، در زمینه‌سازی و گسترش دامنه آشوب‌های کور سراسری کاملا مؤثر بوده است.

مگر در قوانین موضوعه جزایی کشور «تشویش اذهان عمومی»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «بر هم زدن امنیت کشور» جرم انگاری نشده است که عده‌ای با سوءنیت خاص صریحاً و رسماً به آن مبادرت کرده و قوه قضائیه و متولیان حوزه امنیت کشور هم ناظر و ساکت بوده‌اند؟خواسته مردم آگاه ایران این است؛ به اغتشاشگران و کسانی که اذهان عمومی را به هر نوعی، چه در فضای مجازی و یا عمومی تشویش می‌کنند که باعث برهم زدن امنیت کشور می‌شوند، امان ندهید.»

رهبران و لیدرهای این گروه‌ها و افرادی که مردم را تحریک کردند قطعاً باید به اشد مجازات برسند و انتظار این است که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این افراد را درست شناسایی کنند.

بسیاری از مردم ایران این مطالبه را دارند که چرا قوه قضائیه با مسئولان خائن برخورد نمی‌کند و در محاکمه مفسدان تبعیض قائل می‌شود و بسیاری از افراد و مردم عادی به خاطر ارتکاب جرائم محاکمه می‌شوند ولی برخی مسئولان خائن هرگز محاکمه نمی‌شوند.

این ترک فعل قوه قضائیه سبب می‌شود که اعتماد مردمی و سرمایه اجتماعی در نظام اسلامی مورد خدشه واقع شود که ضروریست یکی از مهم‌ترین مطالبات جریان انقلابی از قوه قضائیه، محاکمه و برخورد قاطع با مسئولان خائن باشد.

حوزه علمیه گیلان از قوه قضائیه قاطعانه درخواست می‌کند که جهت حفظ و صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از تکرار موارد مشابه که به‌صورت شبکه‌ای و هم‌گام با رسانه‌های معاند به نشر بیانیه‌های شهرآشوب فوق اقدام کردند، با عنوان مجرمانه «نشر اکاذیب» و «تشویش اذهان عمومی» و عاملیت غیرمباشر در ایجاد آشوب، برخورد قضائی قاطع، عادل و عاجل صورت پذیرد.

مدیریت حوزه علمیه گیلان

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha