یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ایوبی

حجت الاسلام ایوبی گفت: هنگامی که با مشکلات روبرو می‌شویم و در تنگنا قرار می‌گیریم، مراجعه به قرآن عاملی است که می‌تواند انسان را از این مشکل رهایی ببخشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حیدرعلی ایوبی، شامگاه چهارشنبه در مراسم هفتگی هیئت محبان فاطمة الزهرا (س) مدرسه علمیه آیت الله درچه ای (ره) اصفهان اظهار کرد: انس با قرآن یکی از ضروریات در مسیر طلبگی است.

وی با بیان اینکه هنگامی که با مشکلات روبرو می‌شویم و در تنگنا قرار می‌گیریم، مراجعه به قرآن عاملی است که می‌تواند انسان را از این مشکل رهایی ببخشد، تصریح کرد: در شبانه روز زمان‌هایی را به مطالعه قرآن اختصاص دهیم.

کارشناس مذهبی افزود: شایسته و بایسته است طلاب در هر دفعه مراجعه به قرآن کریم، از صاحب کلام الله مجید درخواست نمایند که خداوند باطن مفاهیم قرآنی را در دل و جان آنها قرار دهد، البته طلاب باید حضور در حوزه علمیه را مغتنم شمرده و با معانی و مفاهیم آیات آشنا شویم و همین امر موجب انس هرچه بیشتر ما با قرآن خواهد شد.

وی ادامه داد: در دوران کنونی، علما مصداق داعی الله و سراج منیر هستند و این تکلیف الهی بر عهده‌ی آنها است، بنابراین ما باید از امکانات حوزه علمیه و فرصتی که در دوران طلبگی وجود دارد به خوبی استفاده کنیم تا بتوانیم همانند علمای سلف در جهت خدمت به اسلام و داعی الله بودن گام برداریم.

حجت الاسلام ایوبی عنوان کرد: اثر گذاری در جامعه نیازمند آن است که یک طلبه خود را با مطالعه، معنویت و درس خواندن تجهیز و عشق و علاقه خود را نسبت به امام زمان ارواحنا فداه تقویت کند، مبادا پس از مدتی که در حوزه علمیه بودیم محبت ما به امام زمان ارواحنا فداه تغییر نکرده باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha