دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی امناءالرسل با مشارکت حوزه علمیه قم و نجف اشرف، اقدام و ابتکار با ارزشی در راستای تعامل هر چه بیشتر دو حوزه بزرگ شیعی در جهان اسلام بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمجتبی حسینی، نماینده ولی فقیه در عراق و عضو خبرگان رهبری در دیدار اعضای برگزاری کنگره امناءالرسل در نجف اشرف، اظهار کرد: بحمدالله برگزاری این کنگره در نجف اشرف اقدام ارزشمندی بود چرا که جامعه علمی حوزوی و دانشگاهی در عراق بویژه نجف اشرف نگاه ویژه به تکریم عالمان دارند و حضور بیشمار علما، اساتید، طلاب و دانشجویان مؤید این ادعا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید با برنامه ریزی مناسب و برگزاری جلسات، حلقه های وصل میان حوزه های علمیه قم و نجف به صورت مستمر دنبال شود، حضور اساتید و صاحب نظران حوزه علمیه به صورت گعده ها و نشست های علمی با اساتید و صاحب نظران حوزه نجف و همچنین حضور این عزیزان در ایران می تواند اثرات ارزشمندی را برجای گذارد.

آیت الله حسینی بیان کرد: حضور اساتید برجسته حوزه و سخنرانی آنان به زبان عربی الفت و قرابت بیشتری را میان حوزویان و دانشگاهیان عراق به ویژه نجف اشرف ایجاد می کند، به دست آوردن چنین فرصتی واقعا بی نظیر و کم نظیر است که با محوریت عالمی از حوزه علمیه جهان تشیع، طلاب و دانشجویان گردهم آیند و با اندیشه های علمی ایشان آشنا شوند.

استاد حوزه علمیه اظهارکرد: باید تلاش کنید این مسیر ادامه داشته باشد و برنامه های علمی و فرهنگی متنوعی را برای میزبانی از میهمانان عراقی در ایران تدارک ببینید؛ ایران از ظرفیت بسیارعظیم و ارزشمندی به برکت بارگاه منّور امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) برخوردار است.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری، دبیر کنگره بین المللی امناءالرسل گزارش از روند برگزاری کنگره و کمیسیون های علمی ارائه داد.

حلقه‌های وصل قم و نجف به صورت مستمر دنبال شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha