سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر / برگزاری اقامه نمازجمعه قم بعد از 24 هفته

حوزه/ خطیب جمعه قم در رابطه با چهره‌های مشهور که دخیل در این آشوب‌ها بودند گفت: باید میان آنها تفکیک قائل شد و با کسانی که دعوت به آشوب کردند و قوانین کشور مانند حجاب را زیر پا گذاشتن باید قانونی و قاطعانه برخورد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سعیدی، در خطبه نمازجمعه قم که ۲۹ مهرماه ۱۴۰۱ در مصلای قدس قم برگزار شد، با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم بیان کرد: حضرت معصومه (س) به خاطر جهاد تبیین و جهاد تبلیغی که در مدینه داشتند مجاهده فی سبیل الله و به خاطر هجرت تمدن سازی که از مدینه داشتند مهاجره الی الله هستند.

امام جمعه قم ادامه داد: حضرت معصومه (س) با قدوم مبارکشان به قم رونق بخشیدند و قم را حوزه علمیه، مرکز نشر معارف اهل بیت (ع) و مرکز انقلاب اسلامی قرار دادند و به همه رهروان اهل بیت (ع) و جویندگان علم و معارف اهل بیت (ع) آموختند که بعد از علم آموزی باید هجرت کرد.

وی بیان کرد: حضرت علی (ع) در خطبه ۹۲ نهج البلاغه در باره فتنه‌ها می‌فرماید فتنه‌ها زمانی که می‌آیند به خاطر پیچیدگی‌شان مردم را به اشتباه می‌اندازند و اما زمانی که می‌روند هویت خود را آشکار می‌کنند.

خطیب جمعه قم در رابطه با درس‌های فتنه‌ اخیر برای مردم و مسئولان گفت: ازجمله این درس‌ها در رابطه با روایت سازی وارونه‌ای که دشمن از این حرکت کرد است که باید بدانیم دشمنان این شیوه گسترش کنش‌گری را دنبال خواهد کرد که در مواجه با این حوادث باید به چند نکته توجه کرد.

وی ادامه داد: باید به استعمار مجازی کشور در حوزه بسترهای اینترنت محور و شبکه‌ها اجتماعی مانند توییتر و تلگرام و... پایان داد و از شبکه‌های مجازی داخلی حمایت کرد و شبکه‌های اجتماعی خارجی را مجبور کرد که قوانین جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید برای روایت‌های درست و دست اول از رخ دادهای کشور تلاش کرد، افزود: با تقویت و تسریع پاسخگویی دستگاه‌های مسئول درباره عملکردشان از دیگر درس‌ها است.

وی بیان کرد: تسریع در خنثی سازی عملیات روانی فعالان این جنبش با عملیات رسانه‌های هماهنگ از سوی رسانه‌های انقلاب درس دیگر است همچنین تأثیر پذیری برخی از نیروی‌های انقلابی از روایت سازی وارونه دشمنان از وقایع کشور، بدخواهان را نسبت به قدرت تأثیرگذاری خودشان امیدوار کرد که باید از این آسیب جلوگیری کرد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: رصد، کنترل و مقابله با سرشاخه‌های آشوبگر درس دیگر است. مردم از قوه قضائیه انتظار دارند با این سرشاخه‌ها با اشد مجازات برخورد شود تا برای دیگران درس عبرتی باشد.

وی در رابطه با چهره‌های مشهور که دخیل در این آشوب‌ها بودند گفت: باید میان آنها تفکیک قائل شد و با کسانی که دعوت به آشوب کردند و در زیر پا گذاشتن قوانین کشور مثل کشف حجاب عمل کردند باید قانونی و قاطعانه برخورد شود.

امام جمعه قم گفت: با آن دسته از چهره‌هایی که به خاطر فضای ایجاد شده انتقاداتی کردند را خواست و نسبت به شرایط کشور توطئه دشمنان آگاهشان کرد و به طور مستند از آنها تعهد گرفت که در دام اینها نیفتند.

وی با تأکید بر اینکه مردم در این فتنه‌ها خوش درخشیدند و دشمن را مأیوس کردند، بیان کرد: رسانه‌های رسمی کشور با تأخیر حدود ۴۸ ساعته نسبت به این آشوب واکنش دادند و سکوت کردن آنها باعث نشر اکاذیب توسط رسانه‌های دشمن شد در صورتی که نباید عرصه خبری را به رسانه‌های بیگانه واگذار کرد.

وی یادآور شد: رسانه‌های رسمی کشور باید با عبرت‌آموزی از کید و مکر دشمنان و بالا بردن توانایی‌های رسانه ملی به موقع و مناسب اخبار مناسب را به مردم برسانند و تحلیلی درست در اختیار مردم بگذارند.

آیت الله سعیدی در خطبه اول عنوان کرد: یکی از آثار مهم تقوا این است که به انسان بصیرت و هوشمندی می‌دهند و به طوری که انسان دشمن شناس و شیطان شناس می‌شود و دام‌هایی که شیطان گسترده است را به خوبی می‌شناسد.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۵۶ و ۵۷ سوره توبه یکی دیگر از ویژگی های منافقین را بیان می کند و می فرماید آنها با کمال بی شرمی به خدا سوگند می خوردند که در زمره مومنین هستند درحالی که دروغ می گویند.

وی با بیان اینکه در جنگ تبوک بیش از جنگ‌های دیگر از منافقین سخن گفته شده است، بیان کرد: منافقین به دلیل اینکه هیچ اعتقادی به نظام اسلامی نداشتند از این که باطن پلیدشان رسوا می‌شد می‌ترسیدند به همین خاطر برای در امان ماندن چاره جویی می‌کردند و به دنبال اثبات خودشان در بین مسلمانان بودند.

وی با اشاره به اینکه منافقین وقتی در مقابل شوکت اسلام قرار بگیرند به دنبال جایی برای مخفی شدن هستند، ادامه داد: منافقین قدرت مخالفت با فکر و قدرت مخالف خود را ندارد به دروغ قسم می‌خوردند که ما از شما هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منافق، دائم چهره عوض می‌کند و از یک چهره به یک چهره‌ای دیگر در می‌آیند، گفت: مشکل منافقین با نظام اسلامی به خاطر مسائل علمی و اختلاف سلیقه نیست که با گفت‌وگو حل شود.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    16 0
    جای گرم و نرم نشسته و فرمان برخورد قاطعانه می‌دهید! به عواقب اجرای این فرمان‌های بی‌حساب و کتاب هم ذره‌ای می‌اندیشید؟ اصلاً به مخیله شما خطور می‌کند که اگر بر فرض مثال با امثال علی دایی و علی کریمی و... برخورد شود، چه التهابی در جامعه رخ خواهد داد؟ آن‌وقت شما می‌توانید جوان‌ها را از کف خیابان به خانه برگردانید؟ اصلاً به حرف شما گوش می‌دهند؟ عواقب و تبعات بین‌المللی که بماند. چرا به دلایل اجتماعی و سیاسی مماشات مسئولان با این چهره‌ها فکر نمی‌کنید؟ یعنی واقعاً تصور کردید که به ذهن مسئولان نرسیده می‌توان برخورد کرد یا نه؟! بنشینید و منتظر بمانید تا برخورد کنند!!!