دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: هیچ کشوری به‌اندازه جمهوری اسلامی رسانه معاند ندارد، آمریکا میلیون‌ها دلار هزینه می‌کند تا ماهواره‌ها علیه نظام اسلامی تبلیغ ‌کنند به همین دلیل است که رهبر انقلاب از جهاد تبیین سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام غروی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان قم با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی انسان اظهار داشت: مأموریت ما در دنیا این است که به درجاتی از حیات طیبه برسیم، درجات حیات طیبه به درجات تقوای ما وابسته است، لذا در این دنیا شیطان همه کاری را انجام می‌دهد که انسان به تقوا نرسد.
وی ادامه داد: این مهم است که ما زندگی‌مان را چگونه رقم بزنیم، در زندگی برخی از چیزها مانند آب‌وهوا، محل دنیا آمدن، خانواده و شکل صورت در دست ما نیست، اما این‌که دلمان چگونه باشد، قلبمان نورانی باشد و رفتار و گفتارمان درست باشد، در دستان خودمان است، ما هستیم که برنامه‌ریزی کرده و رفتار می‌کنیم.
حجت‌الاسلام غروی بیان داشت: اگر درست و مهدوی زندگی کنیم و در زمان ما ظهور اتفاق بیفتد عمری هزارساله خواهیم داشت، اگر درست زندگی کنیم و زمان حیات ما ظهور اتفاق نیفتد خداوند به ما این اجازه را می‌دهد که در زمان ظهور رجعت کنیم.
وی در خطبه‌های دوم نمازجمعه با طرح این سؤال که دور جدید جنگ اراده‌ها بین ایران و آمریکا به کجا خواهد رسید؟ بیان داشت: جنگ ادراکی و حملات سایبری و اقدامات دیگری که در حوزه تخریب بر روی ایران در حال انجام است حکایت از این دارد که آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و حتی در بخش‌هایی انگلیس، تمامی ظرفیت‌های خود را برای فشار ترکیبی در حوزه جنگ‌های خاکستری (جنگ‌های بدون تسلیحات) انجام می‌دهند تا ایران را برای عقب‌نشینی در خصوص آینده مذاکرات تحت‌فشار قرار دهند، درحالی‌که ایران جایی برای عقب‌نشینی ندارد و مصرانه روی امتیازاتی که می‌خواهد ایستاده است.
امام‌جمعه سلفچگان ابراز داشت: تحریم‌های حقوق بشری ضعیف‌ترین نوع تحریم‌ها در مقایسه با تحریم‌های موشکی، هسته‌ای و منطقه‌ای ایران است. حداکثر تحریم‌های حقوق بشری، مشتمل بر بلوکه کردن اموال و ندادن ویزا به مقامات است.
وی ادامه داد: بدون تردید این تحرکات واکنشی در برابر حمله سنگین گفتمان مقاومت به گفتمان سازش که منجر به چالش کشیدن سیطره آمریکا در غرب آسیا شده است، راه به جایی نخواهد برد، دشمن تلاش دارد روزهای سخت و تلخی را برای ایرانیان رقم بزند لکن به‌زودی خواهد فهمید که دوران بزن و در رو تمام شده است.

حجت‌الاسلام غروی گفت: زمستان سرد و سخت و روزهای دشواری در انتظار کسانی است که از عظمت ایران و گفتمان مقاومت عصبانی‌اند.
وی ادامه داد: هیچ کشوری به‌اندازه جمهوری اسلامی رسانه معاند ندارد، آمریکا میلیون‌ها دلار هزینه می‌کند تا ماهواره‌ها علیه نظام اسلامی تبلیغ ‌کنند به همین دلیل است که رهبر انقلاب از جهاد تبیین سخن گفتند.
امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: دشمن به دنبال فرصتی برای ایجاد اختلاف بین مذهب است، دشمن سوءاستفاده می‌کند و به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی و اختلاف ملی است در این شرایط تقوای سیاسی در فتنه‌ها را باید رعایت کرد.
وی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با ایجاد حاشیه و فشار مسائل اصلی را به حاشیه ببرد دشمن به دنبال ترسیم غیرواقعی از واقعیت‌های اجتماعی است و می‌خواهد با فضاسازی رسانه‌ای با مدیریت خاص چنین القا کند که بین روحانیت، مسئولین، نیروهای نظامی، انتظامی و مردم فاصله عمیقی افتاده است.
امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: دشمن می‌خواهد این‌گونه القا کند که یک شکاف اجتماعی عمیق وجود دارد در صورتی‌که چنین نبوده و نیست، واقعیت اجتماعی این است که مردم گله‌مندی زیاد دارند، ولی از دین و اعتقادات خود دست نکشیده‌اند و برای امنیت حال حاضر ارزش قائل هستند،
وی ابراز داشت: این معاندین اگر انسانیت می‌دانستند در امریکا و انگلستان تلاش برای تحریم کشور نمی‌کردند، عده‌ قلیلی در کشور هم ممکن است که روحانیت و مسئولین نظام را عامل مشکلات بدانند، خطاب به این افراد باید گفت که نفرین بر عالمان و مسئولینی که بخواهند به مردم خیانت کنند و یا از خون شهدا برای خود نمدی ببافند.
وی افزود: بعضی از مسئولین در سال‌های گذشته خطاهای بزرگی انجام دادند، اما مرجعیت، امام، رهبری انقلاب، روحانیت اصیل و مسئولین انقلابی و مخلص در این کشور دنبال سعادت مردم و برقراری عدالت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha