شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1049450
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
دیدار

حوزه/ امام جمعه قلعه رئیسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بخش چاروسا حدود ۶۰ مسجد با همت مردم ساخته شده، اما در ۶ مسجد نماز جماعت برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی با برخی از طلاب و ائمه جماعات بخش چاروسا به منظور بررسی و حل مشکلات آنها دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدارها ضمن تقدیر و تشکر از خانواده های طلاب، بیان کرد: خانواده‌ها در خدمات و تلاش‌ها و جهاد ائمه جماعات و ثواب آنان شریک هستند و حقیقتا از همراهی و همکاری و صبوری خانواده ها تشکر می‌کنیم.

امام جمعه قلعه رئیسی بر حضور مداوم و با برنامه در مسجد و اقامه نماز جماعت تاکید کرد و گفت: محوریت و مدیریت مساجد بر عهده ائمه جماعت است لذا باید همه فعالیت های دینی بر محور مسجد شکل گیرد، که باعث تقویت کارکرد دینی مساجد شود.

وی اظهار کرد: در بخش چاروسا حدود ۶۰ مسجد با همت مردم ساخته شده، اما در ۶ مسجد نماز جماعت می شود که امیدواریم نهادهای مسئول نسبت به استقرار روحانیون در روستاهای پرجمعیت منطقه تلاش کنند.

صلواتی بر ارتباط مستمر و صمیمانه و عاطفی ائمه جماعات با نونهالان و نوجوانان و جوانان تاکید و خاطرنشان کرد: تبلیغ چهره به چهره و ارتباط با مستمر با خانواده ها، آموزش و روان خوانی قرآن را در اولویت قرار داده و هر کدام از مساجد را تبدیل به پایگاه قرآنی کنید.

وی با بیان اینکه مسجد با محوریت امام جماعت معنا پیدا می کند، افزود: در محله و روستاهایی که هستید از دین و اعتقادات و باورهای و اخلاق و ارزش‌ها صیانت و پاسداری کنید و مواظب و مراقب باشید که نسل جوان و خانواده ها از آفات و بلاها و شبهات و آسیب ها مصون بمانند.

امام جمعه قلعه رئیسی در پایان تأکید کرد: مُبلغ باید از توان مدیریتی و فرهنگی بالایی برخوردار باشید و متناسب با ذائقه نسل امروز در راستای اداره مطلوب مسجد و ارائه برنامه های دقیق و کارشناسی شده فعالیت کنید .

در این دیدارها ائمه جماعات مشکلات و موانع کارهای تبلیغی و فرهنگی محله ها و روستاها و مساجد را بیان کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha