پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جشنواره 100

حوزه/ حمیدرضا جعفریان گفت: پیشرفت، اخلاق، زیبایی، اقتصاد و ثروت ملی، امید، خانواده، میهن‌دوستی و عدالت و آزادی از جمله موضوعاتی هستند که در این دوره از جشنواره به آن نظر داریم. البته دیگر موضوعات ارزشمندی نیز که با آرمان‌های دینی و انقلابی ما همخوانی دارد در این رویداد حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با حضور حمیدرضا جعفریان؛ رئیس شورای سیاست‌گذاری، یوسف منصوری؛ دبیر و محمد روح‌الامین؛ طراح پوستر جشنواره امروز دوم آبان در مرکز سوره سینما برگزار شد. در ابتدای جلسه جعفریان گفت: رکود روزهای کرونایی به پایان رسید و اکنون پس از چهار سال، قرار است سیزدهمین دورۀ جشنوارۀ فیلم ۱۰۰ بهانه‌ای برای همنشینی فیلمسازان هنرمند و مختصرگوی سینمای ایران و جهان شود که با ساخت آثار تا ۱۰۰ ثانیه از خلال اثری کامل، سخنی موجز و دلنشین برای مخاطب آماده کنند.

رئیس سوره سینما درباره سیاست‌های حاکم بر سوره سینما توضیح داد: در مرکز سینمایی سوره و اتفاقات مربوط به آن یک محور کلی را مدنظر داریم. ابتدا بحث حمایت از تولید است که همیشه به آن نظر داریم. دوم بحث توزیع آثار است که در این بخش نیز تمام تلاش خود را برای بالا رفتن کیفیت کارمان می‌کنیم. نکته سوم به بحث رشد و استعدادیابی مربوط می‌شود. این قسمت را به صورت ویژه مدنظر داریم چون می‌خواهیم به‌ پیروی این موضوع بانی اتفاقات خوب در سینما باشیم. برای پیشبرد کارهایمان با شتاب اتفاقی را رقم نزده‌ایم چون معتقدیم این شکل کار آسیب فراوانی به کارمان می‌زند. در جشنواره فیلم ۱۰۰ هم در جلساتی که با شورای سیاست‌گذاری داشتیم بدون تعجیل برنامه‌های لازم را پایه‌ریزی کردیم تا به واسطه آن رویدادی جریان‌ساز را برگزار کنیم. نکته بعد در جشنواره ۱۰۰ توجه به فیلمسازان شهرستانی و حمایت از آنهاست.

یوسف منصوری نیز در این جلسه بیان کرد: اعتباری که این جشنواره به دست آورده حاصل دوازده دوره برگزاری است در همین راستا جا دارد از تمامی افرادی که در دوره‌های گذشته برای این رویداد تلاش کردند کمال تشکر را داشته باشم. جشنواره فیلم صدا با بخش ملی با شعار «ایران عزیز» و در بخش بین‌المللی با شعار «سینمای اخلاق» برگزار خواهد شد. در این جشنواره تلاش کردیم با برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور اساتید خبره در شهرستان‌ها یکی از اقدامات ویژه جشنواره سیزدهم فیلم ۱۰۰ است. این رویداد تلاش دارد با حضور چهره‌های برجسته اتفاق خوبی در عرصه فیلمسازی رقم زند. درباره آثار اجتماعی جشنواره یک اصل وجود دارد آنهم اینکه پرداختن به مسائل اجتماعی باید هدفمند باشد.

وی در پایان پیرامون موضوعات جشنواره نیز چنین توضیح داد: پیشرفت، اخلاق، زیبایی، اقتصاد و ثروت ملی، امید، خانواده، میهن‌دوستی و عدالت و آزادی از جمله موضوعاتی هستند که در این دوره از جشنواره به آن نظر داریم. البته دیگر موضوعات ارزشمندی نیز که با آرمان‌های دینی و انقلابی ما همخوانی دارد در این رویداد حضور خواهند داشت. در تمام فعالیت‌هایی که حوزه هنری و سازمان‌های مربوطه بانی آن هستند توجه به آموزه‌های دینی و ملی جز اولویت‌هاست. جشنواره فیلم ۱۰۰ تلاش دارد به واسطه ظرفیتی که در اختیار دارد در این رابطه قدم بردارد، البته پرواضح است از مستقیم‌گویی در این رابطه پرهیز جدی داریم چون معتقدیم این شکل کار نخواهد توانست جریان‌سازی لازم را به همراه داشته باشد.

در انتهای این مراسم از پوستر این جشنواره رونمایی به عمل آمد. سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ از ۹ تا ۱۲ اسفند در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha