پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عکس

حوزه/ به همت تیپ مستقل ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق علیه السلام رزمایش مدافعان ولایت ۳ در منطقه عمومی رزمایش‌های این یگان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رزمایش مدافعان ولایت۳ به مدت ۳ روز با حضور ۱۰ گردان متشکل از طلاب و روحانیون بسیجی عضو گردان‌های تیپ۸۳ در منطقه عمومی رزمایش‌های این یگان برگزار گردید.

بر اساس این گزارش: در این رزمایش برنامه های متنوع رزمی، فرهنگی، تمرین های نظامی، رزم شبانه و آمادگی های جسمانی به اجرا در آمد.

در ابتدای این برنامه، فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام ضمن عرض خیر مقدم خدمت جانشین ولی فقیه در سپاه و مدعوین و بسیجیان گردان‌های یگان، گفت: بر اساس برنامه ابلاغی، این رزمایش باید به صورت سالانه برگزار می گردید که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا دوسال تعطیل شده بود که امسال به توفیق الهی موفق به برگزاری این رزمایش شدیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظرزاده بیان داشت: ما اینجا جمع شدیم با صدای رسا و محکم به همه منافقان داخلی و دشمنان خارجی اعلام کنیم که اسلام و انقلاب مدافعانی از جنس روحانی و طلبه آموزش دیده دارد و تا آخرین نفس و آخرین قطره خون با همه توان از ولی امر مسلمین و منویات ایشان دفاع خواهد کرد و برای دفاع از جبهه حق علیه باطل در تمام صحنه هایی که لازم باشد حضور خواهند داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: خدمت جانشین محترم ولی فقیه در سپاه عرض می کنم ما در صدد آن هستیم که ان‌شاءالله تعداد گردان های تیپ ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام را افزایش دهیم چون قائل به این مطلب هستیم، امروز طلاب و روحانیون بسیجی، باید ثابت کنند در عرصه عمل در فضای حقیقی و مجازی توانایی همه جانبه در دفاع از این نظام و انقلاب را دارا می باشند.

در ادامه، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه حجت الاسلام طیبی فر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و شهدای جبهه سلامت و امنیت، بیان کرد: اولا حوزه علمیه در طول تاریخ در همه صحنه‌ها، نگهبانی از اسلام و مکتب نبوی و علوی را به دوش کشیده است. بعد از شکل‌گیری انقلاب به دست حکیم فرزانه حضرت امام رحمه الله توطئه های جهانی و بین‌المللی علیه انقلاب اسلام، هر روز رنگ جدیدی پیدا کرد؛ دشمن باور نمی‌کرد یک نظامی به عنوان نظام اسلامی آن هم با رهبری و حاکمیت ولی فقیه و کارشناس اسلام در دنیا شکل پیدا کند؛ روزهای اول شکل‌گیری انقلاب هم از بعضی از مزدوران استفاده کرد که شاید اجازه ندهد نظام اسلامی شکل گیرد ولی با هدایت‌ حضرت امام (ره) نظام اسلامی شکل گرفت و امروز چهل وسه سال از عمر این نظام می‌گذرد و صدها توطئه و هزاران دشمنی و هر کاری که از دست دشمنان بیرون و منافقان درون بر می‌آمده است علیه انقلاب اسلامی انجام داده اند؛ اما به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب آن نهالی که چهل و چند سال قبل کاشته شد امروز به درختی تنومند تبدیل شده است که طوفان های سهمگین هم نمی‌تواند آسیبی به آن برساند.

وی افزود: شما طلاب و روحانیون بسیجی به عنوان پرچم داران جبهه حق و سربازان انقلاب اسلامی در عین حالی که باید آمادگی رزمی و دفاعی خود را در مقابل دشمن اعلام کنید باید بصیرت خود را افزایش دهید؛ امروز دشمن در همه صحنه ها حضور دارد و شبهه افکنی می کند و می‌خواهد نیروهای انقلاب را از میدان بیرون کند که شما باید علاوه بر آمادگی رزمی، با تسلط بر مبانی دینی و افزایش بصیرت در این جبهه فرهنگی و جنگ نرم، ایفای نقش نمایید.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بیان داشت: در حوادث و فتنه ها دنبال ملاک و معیار باشیم؛ در فتنه ها و حوادث باید ببینیم اولا در کجا قرار گرفته‌ایم و ثانیا فتنه گران از کجا حمایت می شوند؛ وقتی کسانی که از اول انقلاب با تمام وجود در مقابل انقلاب ایستادند و کودتا و جنگ راه انداختند و ۱۷۰۰۰ نفر از مردم کشورمان را ترور کردند و مورد حمایت دشمنان این نظام قرار گرفتند ملاک کاملا روشن است؛ وظیفه ما نیز این است که ببینیم قافه سالار انقلاب جهتش به کدام سمت است و قطب نمای انقلاب چه راهی را به ما نشان می دهد و ما نیز در همان مسیر گام برداریم.

گزارشی از رزمایش مدافعان ولایت ۳ روحانیون رزمی تبلیغی

وی با بیان اینکه راهبرد دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی سه چیز است، ابراز داشت: راهبرد براندازی انقلاب اسلامی که اگر دشمن در این راهبرد موفق نشد راهبرد دیگرش تغییر رفتار مطابق با خواسته استکبار است و اگر در این مسئله هم موفق نشد، کنترل و مهار کشور اسلامی، راهبرد استکبار جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر در ادامه افزود: سوال مهم این است راهبردهای دشمن توسط چه کسانی عملیاتی می شود؟ باید بگوییم توسط بیگانگان معارض، ضد انقلاب بیرون از مرزها، نخبگان سیاسی منحرف، بعضی از لایه های ناراضی مانند کسانی که پدرشان به جرم های مختلف مثل مواد مخدر، جاسوسی و ... اعدام شدند، توسط ساواکی های دوران شاه و بعضی از فرزندان آنها و در کنار این ها کسانی که در دولت های مختلف نقش جاده صافکن برای بیگانه در این کشور بازی می کردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: سوال مهم دیگر این است که چرا فتنه جدید در این مقطع زمانی شکل گرفت؟ باید بگوییم در این مقطع، امیدواری‌های دشمن نقش بر آب شد و دولت انقلابی که سرکار آمد اقتصاد و کارهای مهم نظام را مشروط به نظر اروپایی ها و برجام نکرد؛ با کشور های همسایه ارتباط نزدیک برقرار کرد، جراحی اقتصادی راه انداخت، دست لاشخورهای داخلی را از بیت المال قطع کرد و با پیوستن به پیمان شانگهای و بستن قراردادهای اقتصادی، زمینه را برای رشد اقتصادی کشور فراهم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا با زبان بی زبانی فریاد می زند ما جمهوری اسلامی را تحریم کردیم اما آنها امروز قراردادهای دهها میلیاردی و صدها میلیاردی در دنیا دارند امضا می کنند؛ معنایش این است تحریم های آمریکا ناکارآمد شده است و کشورهایی که تا دیروز به آمریکا احترام می گذاشتند امروز اعتمادشان از آمریکا سلب شده است و کشورهایی که به آمریکا تکیه کرده بودند فهمیدند که این دیوار، سست و فرو ریختی است مثل حوادثی که در افغانستان به وجود آمد.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر در پایان بیان کرد: امروز تیپ مستقل ۸۳ امام صادق علیه السلام علاوه بر گردان‌های رزمی تبلیغی، فکری، سیاسی و عقیدتی، که در استان قم حضور دارند در حال ایجاد گردان‌های طلاب و روحانیون بسیجی در استان‌های دیگر کشور هم می‌باشد و ان شاءالله تیپ امام صادق(ع) در تمام کشور، دارای گردان های روحانیون در جبهه های مختلف باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha