پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار غازی حنینه، رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

حوزه/ رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان در دیدار با مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: راه وحدت اسلامی راهی پر از خطر، سختی و مشکلات است و افراد بسیاری در این مسیر شهید شده اند، اما با همه این تفاسیر، گزینه وحدت تنها گزینه موفقیت امت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ غازی حنینه، رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان صبح امروز ۳ آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر و برخی دیگر از مسئولان این نهاد حوزوی دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار که در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین فاضل با تبریک هفته وحدت و عرض خیرمقدم خدمت شیخ حنینه، اظهار داشت: امروز حفظ وحدت در دنیای اسلام بسیار ضروری است و این ضرورت با توجه به موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک منطقه به ویژه وضعیت فلسطین، سوریه و لبنان مهم تر است.

وی با بیان این که قطعا دشمن به دنبال این است که به هر نحوی وحدت مسلمانان را خدشه دار کرده و تفرقه ایجاد کند، افزود: امروز با نگاهی به منطقه و اهمیت وحدت و مقاومت مسلمانان در برابر دشمنان، به نقش و مجاهدت اثرگذار شهید قاسم سلیمانی و یاران و همراهان ایشان در لبنان، فلسطین، سوریه و عراق به خوبی پی می بریم و این قابل تقدیر و تحسین است.

در ادامه دیدار شیخ غازی حنینه نیز با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع)، گفت: تقویت روابط و وحدت بین مسلمین و اساس این ارتباط حول محور وحدانیت خداوند، قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) شکل گرفته و باید تقویت شود.

وی با بیان این که ما امت اسلام، امت قرآن و امت رسول الله(ص) هستیم، افزود: اساس وحدت مسلمین بر پایه یک ارتباط قلبی بنا شده و همه مسلمانان در کشورهای مختلف و با گویش های متفاوت، برادران و خواهران دینی و ایمانی هستند.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان ادامه داد: اینکه برخی از افراد مسلمان به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمین هستند، نگاهشان وحدت محور و قلبی نیست و این پدیده مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه به بیش از ۱۴۰۰ سال پیش و زمان پیامبر اکرم(ص) برمی گردد.

وی با بیان این که شیعه و سنی در طول تاریخ اسلام، تلاقی فکری بسیاری داشته اند و با مسالمت و وحدت زندگی کرده اند، بیان داشت: اگر مشکلات، اختلافات و برخی تفرقه ها در بین مسلمین ایجاد شده از سوی کسانی بوده که خط بنی امیه را دنبال می کنند و فقط به دنبال قدرت و حکومت هستند و وحدت مسلمین را نمی پسندند.

شیخ حنینه خاطرنشان کرد: مبنای وحدت ما ایمان و اخوت است و طبق فرمایش قائد ما، حضرت آیت الله خامنه ای، وحدت ما وحدت امت ها و ملت ها است و در این راستا همه با هم برادریم و برابر.

وی با بیان این که راه وحدت اسلامی راهی پر از خطر، سختی و مشکلات است و افراد بسیاری در این مسیر شهید شده و جان خود را در راه خدا فدا کرده اند، گفت: با همه تفاسیر، گزینه وحدت تنها گزینه موفقیت امت اسلامی است.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان در پایان تصریح کرد: برخی کشورهای عربی که در حال عادی سازی روابط با غرب و رژیم صهیونیستی هستند، اینها به دنبال وحدت نیستند و راه امویان را پیش گرفته و پروژه آنها ایجاد تفرقه و تکه تکه کردن مسلمانان و ایجاد تفرقه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha