چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام امین عباسی‌

حوزه / استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه با ایجاد اختلاف در کشور، از دیگر مسائل غافل می‌شویم، گفت: با راه‌اندازی اغتشاش و اختلاف در کشور، دشمن دیگر نیاز به هزینه خاصی ندارد و می‌تواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند، بنابراین نیاز است با اتحاد، اجازه به وجود آمدن اختلاف در جامعه را ندهیم.

حجت الاسلام امین عباسی‌ استاد حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تأکید بر اهمیت وجود وحدت در جامعه، اظهار داشت: در هر جامعه‌ای، وحدت اصل اساسی است و لذا یکی از اهداف دشمن، ایجاد اختلاف بین جامعه و مذاهب آن است.

وی با بیان اینکه با ایجاد اختلاف در کشور، از دیگر مسائل جاری غافل می‌شویم، گفت: دشمن با راه‌اندازی اغتشاش و اختلاف در کشور، دیگر نیاز به هزینه خاصی ندارد و می‌تواند با این کار به اهداف شوم خود دست پیدا کند، بنابراین نیاز است با وحدت، اجازه به وجود آمدن اختلاف در جامعه را ندهیم.

استاد حوزه علمیه همدان با تأکید بر اینکه امروز نیازمند توجه و الگو گیری از سیره رسول گرامی اسلام(ص) هستیم، یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام(ص) اولین کاری که بعد از ورود به مدینه انجام دادند، از بین بردن اختلافات و ایجاد صلح در میان دو قبیله‌ای بود که اختلاف بین آنها نهادینه شده بود.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) نیز پس از انقلاب اسلامی، اولین و مهم‌ترین کاری که انجام دادند، جمع کردن همه سلیقه‌ها و دیدگاه‌های سیاسی دور هم برای انقلاب اسلامی بود و امروز نیز به اذعان دوست و دشمن، یکی از بزرگ‌ترین هنرهای مقام معظم رهبری، جلوگیری از وقوع بسیاری از اختلافات و وحدت در جامعه است.

حجت الاسلام عباسی‌ با بیان اینکه باید با محورها و شاخص‌های وحدت آشنا شویم، خاطر نشان کرد: امروز وجود مقدس امام حسین(ع) توانسته است تا زمینه ساز اتحاد خیل عظیمی از سلیقه‌ها در کنار هم باشد که نمونه آن اربعین حسینی است و لذا باید از این ظرفیت عظیم به نحو احسن استفاده شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha