دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ آیین تجلیل از خادمین اربعین در ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی بازگشایی مرز تمرچین برای تردد زائران اربعین حسینی را رویدادی تاریخی خواند و گفت: تردد زائران عتبات عالیات از مرز تمرچین در آذربایجان غربی اخوت و برادری را در منطقه تقویت کرد و وحدت در زیر سایه پرچم امام حسین (ع) را به جهانیان نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی امروز در آیین تجلیل از خادمین اربعین حسینی که در سالن جلسات استانداری آذربایحان غربی برگزار شد، ضمن قدردانی از عوامل بازگشایی مرز تمرچین، اظهار داشت: خدمت به اباعبدالله الحسین (ع)، چراغ راهنما و خدمت در مسیر هدایت امت اسلامی است.

امام جمعه ارومیه در ادامه بازگشایی مرز تمرچین جهت تردد زائران اربعین حسینی را رویدادی تاریخی اعلام کرد و یادآور شد: تردد زائران عتبات عالیات از مرز تمرچین در آذربایجان غربی، اخوت و برادری را در منطقه تقویت کرده و وحدت در زیر سایه پرچم امام حسین (ع) را به جهانیان نشان داد.

بازگشایی مرز کیله سردشت در آینده ای نزدیک

در ادامه این جلسه نیز محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی گفت: تلاش برای بازگشایی مرز تمرچین، ادامه دهنده راه سردار شهید سلیمانی جهت بازگشایی مرزها به سوی عتبات عالیات بود.

وی در ادامه با اشاره به همکاری ارزشمند مقامات اقلیم کردستان عراق در تأمین امنیت و خدمات رسانی به زائران اربعین، خاطرنشان کرد: بازگشایی مرز تمرچین در سایه عنایت اباعبدالله الحسین (ع) و همکاری و اهتمام مردم و مسئولان ملی، استانی و مقامات اقلیم کردستان عراق تحقق یافت.

استاندار آذربایجان غربی به همدلی نیروهای نظامی و امنیتی جهت تامین امنیت مرز تمرچین و مسیر تردد زوار اربعین نیز اشاره کرده و افزود: بازگشایی مرز تمرچین جهت تردد زائران عتبات عالیات، جلوه ای زیبا از وحدت و همدلی اقوام و مذاهب مختلف منطقه بود.

وی همچنین به روحیه جهادی دستگاههای مختلف جهت بازگشایی مرز تمرچین اشاره کرد و افزود: نهادها و دستگاههای مختلف آذربایجان غربی در کمتر از یک ماه و با حضور شبانه روزی، شرایط را برای آماده سازی مسیر تردد و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی فراهم کردند.

معتمدیان در پایان، تداوم انگیزه حسینی برای خدمات رسانی بهتر در سالهای آتی به زائران اربعین و دیگر میادین خدمت به مردم را ضروری دانسته و اضافه کرد: باتوجه به موافقت های ملی و طرف عراقی، پیگیر بازگشایی مرز کیله سردشت به عنوان دومین مرز مشترک آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق در آینده ای نزدیک هستیم.

تردد امن زائران از مرز تمرچین تا بغداد

نصرالله رشنودی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق نیز در این جلسه گفت: با توجه به شرایط منطقه، پذیرش ریسک بازگشایی مرز تمرچین جهت تردد زائران اربعین حسینی از سوی استاندار آذربایجان غربی قابل توجه و ارزشمند بود.

وی در ادامه با اشاره به بسیج همه ظرفیت ها جهت تسهیل تردد زائران اربعین از مرز تمرچین، خاطرنشان کرد: عنایت اباعبدالله الحسین (ع) و اهتمام جدی قوای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران، شرایط را برای تردد امن زائران عتبات عالیات از مرز تمرچین تا بغداد فراهم کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق همچنین با قدردانی از استقبال و میزبانی کم نظیر اهل سنت و ارامنه منطقه از زائران اربعین حسینی، افزود: با تأمین بیش از دو هزار اتوبوس جهت انتقال زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین تا بغداد، حمل و نقل و تردد زوّار اربعین به خوبی ساماندهی شد.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha