جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پناهی

حوزه / مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در باب ساخت و ساز به حوزه‌ علمیه کمک ناچیزی می‌شود و لذا مدارس علمیه خودگردان هستند، اما با عرض تأسف باید گفت هیچ موقوفه‌ای در زمینه حوزه‌ علمیه در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: استان ما در پذیرش طلاب در سطح کشور، از استان‌های برتر به شمار می‌رود و بسیاری از طلاب در استان‌های همجوار مثل فارس، بوشهر و چهارمحال در حال تحصیل هستند، تعداد ۱۰۰۰ طلبه در قم داریم و ۵۰۰ تا ۶۰۰ طلبه نیز در استان خودمان فعالیت دارند و مشغول تحصیل هستند که از این جهت مشکلاتی که گاها در مناطق دیگر کشور وجود دارد، در استان ما محسوس نیست.

حجت الاسلام والمسلمین پناهی گفت: در باب ساخت و ساز به حوزه‌ علمیه کمک ناچیزی می‌شود و لذا مدارس علمیه خودگردان هستند، اما با عرض تأسف باید گفت هیچ موقوفه‌ای در زمینه حوزه‌ علمیه در استان وجود ندارد.

وی یادآور شد: در بحث تغذیه طلاب، هزینه‌های تبلیغات و در بحث خانه‌های عالم نیز با مشکلاتی روبرو هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح برخی دیگر از مشکلات حوزه علمیه استان پرداخت و گفت: متأسفانه به قدری با مشکلات اعتباری روبرو هستیم که حتی نمی‌توانیم یک یادواره شهدا یا جشنواره برگزار کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha