جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: در حادثه غیرانسانی و تروریستی حرم شاهچراغ ۱۵ نفر از هم وطنانمان به دست عوامل تکفیری به شهادت رسیدند، لذا کسانی که در این جنایت دست داشته اند باید به اشد مجازات برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: در حادثه غیرانسانی و تروریستی حرم شاهچراغ ۱۵ نفر از هم وطنانمان به دست عوامل تکفیری به شهادت رسیدند. کسانی که در این جنایت دست داشته اند باید به اشد مجازات برسند، البته مقصرانی در شهر زاهدان هم هستند که باید از آنها نیز در این باره بازخواست به عمل آید.

امام جمعه سنندج گفت: کشتن انسان در شریعت مقدس اسلام بالاترین جرم و گناه محسوب می شود؛ اسلام دین مهربانی و صلح است و برادرکشی در آن به شدت منع شده است، ولی کسانی هستند که به نام اسلام دست به هر توطئه ای می زنند.

این عالم اهل سنت افزود: اسلام دین برابری و برادری است و خونریزی در آن محلی از اعراب ندارد، چنانکه رسول اکرم (ص) می فرمایند که کشتن یک نفر به مانند کشتن تمام بشریت است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در حال حاضر مشکلاتی وجود دارد و از دولت درخواست داریم این مشکلات که مردم را در تنگنا قرار داده را برطرف کند زیرا ملت ایران مردمانی نجیب هستند و هر خدمتی به آنان عبادت محسوب می شود.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه نقد و مطالبه گری حق مسلم هر انسانی است، اظهار داشت: دولت انتقادات و مطالبات به حق مردم را گوش دهد و برای رفع آنها تمام امکانات را بسیج نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha