دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی

حوزه/ امام جمعه کرج با بیان اینکه بی‌اثر شدن توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان علیه ایران اسلامی از آثار و دستاوردهای خون شهدای مظلوم است، گفت: دشمنان اسلام و جامعه استکباری از ملت قهرمان ایران سیلی محکم خواهند خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام جنگ احزابی را برای انتقام از ناکامی هایشان به راه انداخته‌اند، ولی مردم آبدیده در کوران انقلاب با قوت و عزت و اقتدار کامل این مرحله را رد خواهند کرد و با وحدت و یکپارچگی که در آحاد ملت ایران وجود دارد تمام جامعه استکباری عالم منتظر سیلی دیگری از ملت ایران خواهند بود.

امام جمعه کرج گفت: امروز خواسته مردم صبور و آسیب دیده با حمایت از سوی مسئولان، این است که صف اعتراض و اغتشاش از هم جدا شده و مسئولان باید مماشات را کنار بگذارند و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، مردم نسبت به کسانی که به آن‌ها حمله می‌کنند ید واحده هستند و نسبت به کسانی که به جان و نوامیس مردم رحم ندارند، انتقام سختی خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در هر فرصت و موقعیتی بنا دارند ایران اسلامی را به زحمت بیندازند، افزود: امروز ایران در اقتدار کامل به سر می‌برد و سپاه پاسداران اقتدار خود را در منطقه ارس به نمایش گذاشت و برای پاسخ به هر تجاوز خارجی آمادگی لازم را در خود محقق کرد، که رونمایی از پهپاد معراج ۵۲۱ یکی از نقاط قوت این رزمایش در ارس بود.

وی اظهار داشت: سپاه و ارتش در اقتدار کامل هستند و همانطور که مسئولان گفته‌اند، اگر منافع ملی از سوی هر بازیگر در عرصه بین المللی به خطر بیافتد و تهدیداتی انجام شود، جمهوری اسلامی چاره‌ای ندارد مگر اینکه مستقیم وارد میدان شود.

۱۳ آبان خونین توسط همین دلسوزان دروغین امروز به وجود آمد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به حوادث ۱۳ آبان، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ۱۳ آبان خونین و قتل عام دانش آموزان و دانشجویان توسط همین دلسوزان دروغین امروز حکومت پهلوی و عوامل آن به وجود آمد و لذا امروز باید این جنایات را بازگو کرد، چرا اکنون دلسوز جوانان و نوجوانان ما شده‌اند.

وی افزود: گروه‌های تجزیه طلب که امروز شعارهای قشنگ و باب میل عده‌ای را می‌دهند هم نمی‌توانند زیر یک پرچم جمع شوند و همه عده و عده خود را که جمع کردند، ۲ الی چهار درصد از مجموعه کسانی بودند که در خارج از کشور هستند.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی چهره تمام این پلیدی‌ها را برملا و دست‌های خون آلود استعمار و چهره پلید خاندان پهلوی را آشکار کرده و جریان ضد ظلم و استکبار به راه انداخت.

امام جمعه کرج افزود: آنها امروز جنگ احزاب برای انتقام از ناکامی‌هایشان به راه انداخته‌اند، ولی این مردم آبدیده در کوران انقلاب با قوت و عزت و اقتدار کامل این مرحله را رد خواهند کرد و با وحدت و یکپارچگی که در آحاد ملت ایران وجود دارد، تمام جامعه استکباری عالم منتظر سیلی دیگری از ملت ایران باشند.

امام جمعه کرج گفت: دشمنی‌هایی که می‌شود خیلی سنگین و با برنامه‌ریزی کامل انجام می‌شود و فکر نکنید یک شعار فقط بدون برنامه انتخاب شده و سرداده می‌شود و خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند و نادانسته وارد بازی دیگران نشوند.

دشمنان جنگ ادراکی به راه انداخته‌اند

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: امروز دشمنان اسلام جنگ ادارکی را به وجود آورده‌اند تا امنیت ملی ما را به خطر بیاندازند که هر حرکت نادانسته‌ای به نفع دشمن است.

وی گفت: حرکت تروریستی و شهادت عده‌ای از مردم در شیراز توسط گروه خون ریز داعش، نشان دهنده این است که همانطور که گفته بودند از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به اقتدار و امنیت ایران ضربه بزنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز اظهار داشت: دشمنان خیال خامی است که در سر می‌پرورانند که ملت ایران با این اقدامات سست می‌شود، بلکه آنها بیدارتر می‌شوند.

وی گفت: این جریانات در خیابان‌های ایران درصدد شدن سوریه سازی است که شهادت ۱۵ نفر چهره دشمن را کاملا روشن کرد و کسانی که محرک هستند، بدانند که در مقابل ملت قرار گرفته‌اند و هر کلام و اظهار نظر آن‌ها برای ادامه اغتشاشات آب به آسیاب دشمن ریختن است.

وی افزود: جنگ ادراکی این است که خود شخص فهمیده که چه کار کرده است و روح و ذهن طرف طوری کار می‌کند که اقرار همان شخص را هم قبول نمی‌کنند.

شهدای دانش آموز الگوی نوجوانان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به فرارسیدن هشتم آبان سالگشت شهادت شهید محمد حسین فهمیده، روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی، افزود: خانواده شهید فهمیده در خصوص این نوجوان شهید گفته‌اند «نوجوانی خوش برخورد، شجاع و کوشا بوده و به مطالعه علاقه داشته و علیرغم اینکه به سن تکلیف نرسیده بود، اهل نماز بود و به والدین احترام می‌گذاشت و شیفته امام راحل بود».

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: شهید فهمیده یکی از هزاران دانش آموزی است که با اهدای خون خود به تثبیت و بالندگی انقلاب اسلامی افزوده است.

وی با اشاره به اینکه شهدای دانش آموز شاخص و الگو شده‌اند و نماد فهم درست و عمل به موقع شدند، گفت: از ویژگی‌های این نوجوان شهید، تشخیص خوب موقعیت و عمل به موقع بود و امام(ره) هم این فکر و روش را به عنوان رهبر یاد کرده تا همیشه این سیره جاودان باقی بماند.

امام جمعه کرج افزود: وقتی خطر جدی شد و کیان کشور به خطر افتاد وارد میدان شد و هر هنری داشت را عرضه کرد تا از اهداف بلند الهی دفاع کند.

وی با بیان اینکه همیشه جنگ مستقیم نیست و گاهی جنگ ادارکی و شناختی است، تصریح کرد: دشمن شناسی خوبی داریم، ولی دشمنی شناسی قوی نداریم و باید بیشتر بر روی آن کار شده و تبیین شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی تاکید کرد: هرکسی در هر جایگاهی هست بایستی از آرمان‌های انقلاب دفاع کند و نشستن و سکوت کردن، حرکت در مسیر شهدا و امامین انقلاب نیست، اگر چه بگوید من ولایی و انقلابی هستم.

امام جمعه کرج ادامه داد: این سکوت‌ها به یاد مردم می‌ماند و باید افراد وارد عرصه شوند و هرکس به توان خود وارد شود.

وی با بیان اینکه خون شهدای دانش آموز به همراه خون دیگر شهدا که مظلومانه به پای محبوبشان ریخته شده دارای آثار بزرگی همچون حفظ دستاوردهای انقلاب است، اضافه کرد: بدانید این خون مظلومانه ریخته شده و ولی خون مظلوم آن سلطان است و سلطان نمی‌گذارد آن خون از بین برود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: این خون انگیزه قیام بر علیه ظلم و فساد ایجاد می‌کند که قابل تحمل مستکبران نیست که تلاش می‌کنند این روحیه را از بین ببرند.

حرکت‌های استشهادی جبهه مقاومت از شهید فهمیده الگوگیری شده

امام جمعه کرج یادآور شد: در حرکت‌های استشهادی در لبنان، فلسطین و سوریه از شهید فهمیده الگوگیری شده که اگر این حرکت‌ها توسعه یابد خواب را بر دشمنان حرام می‌کند، پس به دنبال آن هستند آن را از بین ببرند و جلوی آن را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در جنگ نرم درصدد هستند تا الگوهایی همچون شهادت و قداستش را از بین ببرند، تصریح کرد: در جنگ نرم، بدون حساسیت در تغییر باورها اقدام می‌کنند.

وی گفت: در یک روزنامه صهیونیستی چند سال قبل نوشته بودند برای دستیابی توافقی سازنده با ایران باید استراتژی‌ها و تاکتیک و حتی متن کتب درسی با آموزه‌های شهادت طلبی به صورت کلی تغییر یابد.

وی با اشاره به اینکه آن‌ها وقتی روحیه شهادت طلبی در ملتی زنده باشد با آن مخالفت می‌کنند، افزود: بخشی از ماموریت نفوذ سیستمی همین است که افراد و اشخاص را در جاهای حساس نفوذ می‌دهند که علاوه بر رد و بدل اخبار، دشمن در نظام تصمیم گیری غلط انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلای بر استفاده از هنر برای جلوگیری از این اقدامات دشمنان اشاره کرد و اظهار داشت: نباید از یادها برود که سالیان طولانی در دوران ستمشاهی نوجوانان و جوانان ما تحت سرکوب و زندان بودند و فقط در ۱۳ آبان آن جنایت بزرگ را انجام دادند، ولی حالا برای این قشر مهربان شده و دلسوزی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان با این ادبیات وارد شدند که از عدم اطلاع این قشر، در حال حاضر انتقام خود را از خون شهدا بگیرند، گفت: همه باید بگویند جنایات شاه و پدر بی سواد و دست نشانده انگلیسی‌اش و ظلم ساواک را در حق ملت بیان کنند و بگویند نیروهای ساواک که رژیم صهیونیستی آن‌ها را تربیت کرده بود، به جان ملت افتاده بودند.

تاکید اهل بیت (ع) بر رابطه عمیق شیعیان با همدیگر

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی به هشتم ربیع الثانی، ولادت امام حسن عسگری (ع) اشاره کرد و گفت: وقتی به بیانات حضرت توجه می‌شود عبارات نقض اعم از تربیت اجتماعی و فردی گفته شود و گفته‌اند شیعیان باید پیوند عمیق و اجتماع مومنانه داشته باشند.

وی افزود: حضرت تاکید کرده‌اند که شیعیان باید رابطه عمیق با هم داشته باشند، همانطور که فرموده با تمام مردم چه مخالف چه موافق با زبان خوش سخن بگویید و با مخالفان با مدارا صحبت کرده تا به ایمان جذب شود و اگر نشدند هم با این رفتار از بدی‌های خود در حق برادران مومن خود پیشگیری کرده است.

وی اظهار داشت: این بیانات نشان می‌دهد که ما در جامعه و با برادران دینی خود چگونه رفتار کنیم و شیعیان آن را محور رفتار خود قرار دهند و وحدت و پیوند اجتماعی در بین آحاد جامعه برقرار بشود و حتی برای حفظ امنیت اجتماع توصیه برای مدارا کردن با دیگران می‌کند.

امام جمعه کرج گفت: حضرت توصیه کرده که همه در جامعه حاضر بوده و مسئولیت پذیر باشند و رعایت حقوق دیگران که موجب قرب خداست را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه چهارم ربیع الثانی ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی است که در سال ۷۳ قمری به دنیا آمدند به حدیثی از امام رضا (ع) پرداخت و افزود: امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی فرمودند که به دوستانم سلام من را برسان و به آن ها بگو شیطان را بر خود مسلط نکنند و نیز با دیدار یکدیگر و آمد و شد با هم بپردازند که این عمل موجب نزدیکی آن‌ها به من می‌شود.

صبر عامل تعالی مومن

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه گفت: مومنان باید به ۲ عامل خود و همدیگر را سفارش کنند که یکی حق و دیگری صبر بود.

وی در خصوص صبر با بیان اینکه خداوند به جای تمام مسایل مهم که انسان‌ها باید رعایت کنند فقط به صبر اشاره داشته، افزود: اگر جایگاه صبر در فرهنگ دینی ما مورد بررسی قرار گیرد به این دیدگاه می‌رسیم که تمام فضایل و کمالات را در خود جای داده است.

وی اظهار داشت: تمام فضایل اخلاقی و انسانی با عصاره گیری در صبر خلاصه می‌شود و در قرآن کریم بیش از ۱۰۰ مرتبه به صبر و مشتقات آن اشاره شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی گفت: در صبر گاهی نمونه‌هایی در قرآن معرفی می‌شود که به آن‌ها تأسی شود، همچون حضرت موسی (ع) که در نتیجه صبر امام جامعه شدند و راه رسیدن به مقامات عالی معنوی هم در مسایل دنیوی و مذهبی صبر است.

وی با بیان اینکه صبر دایره وسیعی دارد، افزود: اگر انسان در هر فضای مادی و معنوی به نهایتش برسد، باید اهل صبر باشد همچون یادگیری علم، فرهنگ، کار و تلاش و مسایل معنوی که در پیشرفت معنوی باید اهل صبر بود و کسی مقام معنوی به دست نمی‌آورد مگر اهل صبر و تقوا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه به بیانات امیرالمومنین علی(ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و اظهار داشت: کریم، اهل چشم پوشی است و گاهی دانستن مطلبی از کسی انسان را وسوسه می‌کند که آن را بیان کند، ولی همین که خود را کنترل می‌کند و جلوی قوه شهویه خود را می‌گیرد همان کرامت است.

وی با بیان اینکه چشم پوشی از عیوب مخفی دیگران را از بالاترین اعمال دانست و گفت: ولی عیوب اجتماعی باید گفته شود تا اصلاح شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha