جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آيت الله مهدوي

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز عده‌ای به اجبار در حال تحمیل فرهنگ برهنگی بر ملت ایران هستند و سعی دارند غیرت مردان و حیا و عفت  زنان را از بین ببرند.

گزارش خبرگزاری حوزه اصفهان آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان ضمن توصیه خود و دیگران به تقوای الهی و ترک گناه اظهار کرد: در چند ماه اخیر شاهد هستیم که دشمنان انقلاب و اسلام، در پی ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور هستند.

وی با بیان اینکه البته در میان اعتراضات و تجمعات صنوف غالباً مطالبات به حقی نیز بیان می‌شود، گفت: ما مدافع حقوق افراد هستیم و عقیده داریم باید احقاق حقوق افراد میسر و محقق شود.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: مسئولین کشور باید بدانند که احقاق حق و مطالبات به حق مردم باید به طور صحیح پاسخ داده شود، لذا ایجاد مکان هایی برای بیان مطالبات به حق و پاسخ مسئولین امری شایسته است، اما متاسفانه شاهدیم که عده‌ای بقا و حیات خود را در کشاندن اعتراضات به حق به سمت آشوب ها و اغتشاش می دانند.

وی یادآور شد: در اتفاقات اخیر اغتشاش و آشوب، تخریب اموال عمومی، توهین، فحاشی و جسارت به مقدسات چون قرآن کریم و مساجد اصلا پذیرفتنی نیست و مردمی که مطالبات به حق دارند باید صف خود را از این گونه افراد آشوبگر جدا سازند، در این میان خواص جامعه نیز باید هوشیارانه عمل کرده و توطئه دشمنان را خنثی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امروز عده‌ای به اجبار در حال تحمیل فرهنگ برهنگی بر ملت ایران هستند و همچنین آنها سعی دارند غیرت مردان وحیا و عفت زنان را از بین ببرند؛ شاید عده ای در این بین عمدا به این کار بپردازند، ولی قریب به اتفاق جوانان نسبت به دلایل عقلی حجاب ناآگاه هستند، لذا خواص جامعه، فرهنگیان و ... نسبت به تبیین دلایل عقلی حجاب اهتمام ورزند.

امام جمعه موقت اصفهان، لباس کامل و پوشش جامع در جامعه را چون هوای پاک لازم و ضروری دانست و متذکر شد: نمی توان به بهانه آزادی، هوای جامعه را آلوده کرد؛ پشت حجاب استدلال عقلی نهفته است که این استدلال یک قدرت درونی در همه افراد دارد .

وی ادامه داد: امروز جهان غرب که مدعی آزادی در ایران است با زور و چماق به جان زنان با حجاب افتاده و مانع از اختیار انتخاب آنها نسبت به پوشش و حجاب شده است، ولی ما در ایران بر اساس حجت عقلی به حجاب تاکید می ورزیم.

آیت الله مهدوی افزود: این روزها شاهدیم نظام استکباری تمام قوای خود را برای ایجاد یک تجمع اعتراضی در برلین به کار بست از تهیه غذا و مکان استقرار تا اختصاص بلیط های رفت و برگشت رایگان و دهها امکانات دیگر با هزینه های هنگفت که از سوی منافقین و مستکبرین انجام شد، اما بر اساس آمار و اطلاعات تنها ۳ درصد از ایرانیان خارج از کشور در تجمع برلین شرکت کردند و این نشان از عدم همراهی ایرانیان با منافقین بود.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش نباید از امر پرورش و تربیت غافل شود؛ صدا و سیما و رسانه های مجازی و رسمی کشور باید در بحث بیان و تبیین استدلال عقلی حجاب برای جوانان ورود جدی داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حجاب پیش از اسلام در ایران مطرح بوده و به گواه تاریخ هویت ایرانیان محسوب می شود، بنابراین خواسته و خواهش ما از نیروهای انتظامی این است در مقابل اشرار که در صدد بر هم زدن آرامش و ترویج بی حیایی و بی حجابی در جامعه هستند برخورد قاطع و قانونی کنند و بدانند ملت غیرتمند ایران از آن حمایت می کنند.

وی اذعان کرد: امروز وظیفه همگان است که پایه و اساس اعتقادی و ایمانی خود را تقویت کنند، فرصت مناسبی برای حرکت به سمت کمال است؛ براساس مکتب عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) تنها کسانی سعادتمند می شوند که گوش به فرمان ولی خدا بسپارند و اطاعت از نایب امام زمان(عج) را در فتنه ها و آشوب ها بر هر عملی مقدم شمردند.

آیت‌الله مهدوی عنوان کرد: حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر احمد بن موسی معروف به شاهچراغ در ادامه اغتشاشات اخیر بود؛ این اتفاقات به ما ثابت کرد که شعار مرگ بر آمریکا یک شعار عاقلانه و صحیح است و مبتنی بر تعصب نبوده و ما باید امروز فریاد انقلابی خود را بر سر جهان استکبار بزنیم.

وی در پایان به سالروز شهادت شهید حسین فهیمده و ۱۳ آبان اشاره و ابراز کرد: نوجوانان و جوانان ایران بدانند شهید فهمیده نسبت به ایمان به خدا فهمی کامل داشت، امروز هم نوجوانان و جوانان ما باید با استدلال نه از روی تعصب، ایمان خود را تقویت کنند و شبهات خود را سوال کنند و معلمین و مربیان با سعه صدر پاسخ شبهات آنها را بدهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha