شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
موسوی حسب

حوزه/ کارشناس فرهنگی و پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: بازسازی انقلابیِ ساختار فرهنگی کشور باید با تکیه بر ظرفیت های مردمی صورت پذیرد.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که شرایط امروز کشور می طلبد که هر چه سریعتر نسبت به امر بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور همت گماشته شود، اظهار داشت: به عقیده بنده، در بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور، مردمی‌سازی یک اصل بسیار مهم است، چه آن که مردم می بایست در سه بُعد تصمیم‌گیری، نظارت و اجرا به نحو شایسته ای دخیل باشند.

وی افزود: ساختارهای فرهنگی کشور باید به گونه‌ای بازسازی و مفصل‌بندی شوند که مردم نقش اساسی در مدیریت، نظارت و اقدام‌های فرهنگی پیدا کنند. متأسفانه در ساختارهای فرهنگی فعلی کشور، مردم آن طور که باید و شاید جایگاه مناسبی ندارند و این وضع باید در یک اقدام انقلابی، متحول شود.

این کارشناس فرهنگی همچنین با اشاره به بحث بسیار مهم اقناع سازی گفت: رئیس جمهور چندی پیش در همایش بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی به این نکته متذکر شد که عرصه فرهنگ، میدان بخشنامه و دستور نیست، چه آن که مدیران فرهنگی نمی‌توانند و نباید با دستور و تحکّم، فرهنگ را هدایت و مدیریت کنند، بلکه باید به پرسش ها و شبهات بر اساس رویکرد اقناعی با مردم پاسخ داد.

وی اضافه کرد: طبعاً برای رسیدن به این هدف نیز باید ساختارهای فرهنگی کشور، به نحوی انقلابی بازسازی شوند تا بتوانند پذیرای چنین رویکردی باشند.

حجت الاسلام موسوی حسب همچنین بیان داشت: از سوی دیگر باید توجه داشت که دنیای غرب برای مقابله با اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دست به جنگ شناختی و ترکیبی زده و طی آن، بیش از هر چیز هویت، دستگاه معرفتی و شناختی مردم مسلمان ایران را هدف قرار داده و لذا باید با بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و با کمک مردم، در این جنگ شناختی بر دشمن غلبه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha