یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1051365
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
تصاویر / اختتامیه جشنواره ملی راه روشن

حوزه / امام جمعه همدان گفت: امروز بشر برای رشد و به فعلیّت رساندن استعدادهای خود نیازمند توجه به آموزه های نهج‌البلاغه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره راه روشن، با اشاره به اینکه این برنامه توسط تعدادی از جوانان به صورت خودجوش برگزار شده است، اظهار داشت: امروز لازم است تا مسئولان از کارهای مردمی و فعالیت‌های جوانان حمایت کنند تا شاهد کارهای بزرگ فرهنگی باشیم.

وی با اشاره به اینکه این مراسم یک‌ تجربه کوچک از سپردن کار به جوانان است، اضافه کرد: اهمیت توجه به نهج البلاغه و مباحث تربیتی در این کتاب در دنیای امروز بسیار ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه از منظر قرآن، عالم، عالم تربیت است، گفت: تعهدی که بشر به پروردگار داده، تعهد بر ربوبیت بوده و در ابتدای سفر خود این تعهد را داده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مربی شکوفایی و به فعلیت رساندن استعدادها است، یادآور شد: گاهی بشر دچار غفلت می‌شود که راه برون رفت از این غفلت، برگشت به خود و تعهدی است که در ابتدای این سفر داده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: نعمت‌ها و معارف عمیقی در نهج‌البلاغه نهفته است که متأسفانه بازی روزگار ما را از آن دور کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند رسول گرامی اسلام را تربیت کردند و پیامبر(ص) امیرالمومنین(ع) را، گفت: امروز اگر بشر به دنبال تربیت و رشد است، راهی به جز توجه به علی(ع) و سیره حضرت وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه جامعه در عرصه تربیت به شدت نیازمند آموزه‌های امام علی(ع) است، یادآور شد: نهج‌البلاغه می‌تواند استعدادهای انسان را شکوفا کند و ظرفیت‌های او را به فعلیت برساند.

وی نهج البلاغه را گنجی عظیم برای رشد بشر خواند و خاطرنشان کرد: امروز لازم است تا به نهج‌البلاغه، این معدن معرفت و مربی بشر پناه ببریم و آن را به جهانیان معرفی کنیم.

امام جمعه همدان با ابراز تأسف از اینکه هنوز آن طور که باید جامعه با نهج‌البلاغه آشنا نیست، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای معرفی این معارف در عالم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha