شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / اختتامیه جشنواره ملی راه روشن

حوزه / دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با تأکید بر اینکه دنیای امروز تشنه معارف امیرالمومنین(ع) است، گفت: اگر کسی عطش دریافت علم و معنویت را دارد باید خود را در دریای معرفت امیرالمومنین(ع) غرق کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی ظهر امروز در اختتامیه جشنواره ملی راه روشن با بیان اینکه چنین برنامه‌هایی زمینه ساز رشد مسائل فرهنگی در جامعه است، اظهار داشت: برای تحقق این مهم و تقویت فرهنگ جامعه و رشد انسان‌ها لازم است تا حوزه‌های علمیه در کنار دانشگاه‌ها وارد میدان فرهنگ سازی شوند.

وی افزود: لازمه هر تحولی داشتن معرفت است، بنابراین برای رشد اول باید خودمان را پیدا کنیم و اقدام به خودسازی کنیم.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه اگر در درون خلأ داشته باشید، نمی‌توانید خلأ جامعه را پر کنید، گفت: همان طور که خداوند فرموده است، اگر می‌خواهید شکست‌ناپذیر شوید باید اول خودتان را آماده کنید و در مسیر خودسازی و شناخت خود قدم بردارید.

وی با تأکید بر اینکه دنیای امروز تشنه معارف امیرالمومنین(ع) است، یادآور شد: امیرالمومنین(ع) جلوه کامل خداوند است و لذا نهج‌البلاغه کتاب، مدرسه و مظهر پروردگار می‌باشد، بنابراین اگر کسی عطش دریافت علم و معنویت را دارا است، باید خود را در دریای معرفت امیرالمومنین(ع) غرق کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره با اغتشاشات اخیر در کشور، خاطرنشان کرد: عده‌ای در روزهای گذشته با اقداماتی غیر انسانی و کلام زشت و زننده ثابت کردند که نه به فرهنگ، نه به قانون، نه دین و نه به آخرت توجهی ندارند.

وی با بیان اینکه انسان بی‌ایمان از هیچ چیز ترسی ندارد و این موضوعی خطرناک است، گفت: انسانی که تابع این اصول بشری است، هیچگاه رفتارهای غیر اخلاقی و انسانی از او سر نمی‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی لازمه رشد جامعه را داشتن ایمان عنوان کرد و افزود: هر کس که در کشور در هر رده‌ای دارای مسئولیتی است، در گام اول باید خود را اصلاح کند تا بتواند در جامعه تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه برای غدیر باید همه پای کار باشند، یادآور شد: کسی که با فرهنگ غدیر تربیت‌ شده باشد، هیچگاه خون شهدا را پایمال نمی‌کند و به دنبال جدایی دین از سیاست حرکت نخواهد کرد.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر ادامه داد: فرد تربیت شده در مکتب نهج البلاغه نه تنها خود پر از نور است، بلکه با حرکتش در مسیر درست، اطرافیان را نیز به سوی درستی فرا می‌خواند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha