شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست صمیمی مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با طلاب مدارس علمیه ارومیه

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: پرداختن به مسائل فرهنگی و آموزشی باید از اولویت های مسئولان اجرایی کشور باشد چرا که اگر بنیه فرهنگی و آموزشی جامعه ما مستحکم نباشد در آینده دچار مشکلات بسیاری خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه گفت: حوزه علمیه و آموزش و پرورش دو نهاد مهم در عرصه تعلیم و تربیت هستند و همکاری این دو مجموعه در رشد شخصیت دینی جامعه به خصوص نسل جوان و نوجوان نقش زیادی دارد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: جنس کار ما این نیست که فقط یک همکاری و تعامل سازمانی با یکدیگر داشته باشیم، زیرا این نوع همکاری نازل ترین نوع همکاری میان دو نهاد اثرگذار علمی و فرهنگی کشور است، بلکه باید همکاری ما یک همکاری سازمان یافته دارای اهداف مشخص باشد تا خروجی آن تربیت دانش آموز در تراز اسلام و انقلاب باشد.

وی آموزش و پرورش را تغذیه کننده نیروهای انسانی اثر گذار در پیکره فعال حوزه های علمیه دانست و افزود: آموزش و پرورش نقش مهمی در رشد و بالندگی طلاب علوم دینی دارد لذا می طلبد دانش آموزان توانمند در چرخه آموزشی آموزش و پرورش شناسایی و به سوی تحصیل علوم دینی هدایت شوند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی تأکید کرد: پرداختن به مسائل فرهنگی و آموزشی باید از اولویت های مسایل اجرایی کشور باشد چرا که اگر بنیه فرهنگی و آموزشی جامعه ما مستحکم نباشد در آینده دچار مشکلات بسیاری خواهیم شد؛ بنابراین می طلبد مسئولان توجه جدی به عرصه تبلیغ و پاسخ گویی به مسایل جوانان و نوجوانان داشته باشند.

وی طرح مدارس امین را یکی از طرح های موفق دانست و افزود: هدف اصلی طرح ملی مدارس امین ارتقای سطح معنوی و تربیتی و تزکیه دانش آموزان است و ۸۰۰ روحانی مبلغ و مبلغه در مدارس امین این استان فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در پایان ضمن قدردانی از دولت سیزدهم برای ایجاد زمینه فعالیت طلاب و روحانیون در مدارس آموزش و پرورش، بیان کرد: طلاب با احساس وظیفه نسبت به جامعه خود این فرصت را غنیمت بشمارند و از بستر مناسبی که در آموزش و پرورش بوجود آمده استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha