یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امر به معروف و نهی از منکر

حوزه/ در جلسه ای محمد مهدی صدیقی به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان معرفی و از زحمات حجت الاسلام سجاد سرافراز دبیر پیشین قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان؛ حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در مراسم معارفه‌ دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در دفتر امام جمعه رشت با اشاره به نقش اثرگذار و بازدارنده‌ی این فریضه‌ی الهی در ارتکاب آحاد جامعه به منکرات، گفت: تقویت ایمان و باورهای جامعه مستلزم انجام بهینه‌ی فریضه‌ی مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

وی نقش آفرینی در عرصه‌ی اجرای این فریضه‌ی مهم دینی و الهی را رسالتی همگانی دانست و با بیان اینکه هرگونه انفعال و تعلل در عرصه‌ی امر به معروف و نهی از منکر موجب ترویج فساد و بی بندوباری در جامعه می‌شود اضافه کرد: همین فریضه‌ی مهم امر به معروف و نهی از منکر بوده که در دوره‌های مختلف موجب حفظ و ارتقاء فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی شده و اجازه‌ی نداده هیچ فرهنگ بیگانه ایی در جامعه‌ی اسلامی غالب شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان تحقق عینی اهداف پیش بینی شده در حوزه‌ی امر به معروف و نهی از منکر را مستلزم نقش آفرینی و تعامل منطقی مجموعه‌ی ارکان جامعه دانست و تاکید کرد: برای پیشگیری از بروز و ترویج منکرات باید تامل و تفکر نمود و در پرتو تقویت نقاط قوت و ظرفیت‌های بالقوه‌ی فرهنگی و اجتماعی به مهار در تهدیدات و آسیب‌های مختلف اجتماعی پرداخت.

حجت الاسلام حمیدرضا صادق زاده، معاون ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور نیز در این نشست به تشریح اهداف و اولویت‌های این ستاد برای مصونیت بخشی به فرهنگ و اخلاق جامعه پرداخت و گفت: فریضه‌ی مهم امر به معروف و نهی از منکر فقط مربوط به حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه ضمن اهمیت این موضوع به مقولات مهمی، چون مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تهدیدات فرهنگی نیز توجه دارد و باید به گونه ایی در این حوزه‌ها عمل کرد که مردم موثر بودن عملکرد ستادهای امر به معروف و نهی از منکر را در روند اصلاح امور جامعه احساس کنند.

در ادامه‌ی این نشست محمد مهدی صدیقی به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان معرفی و از زحمات حجت الاسلام سجاد سرافراز دبیر پیشین قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha