شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رقیه عبدلی

امام صادق علیه‌السلام می فرمایند «دختری از فرزندان من در قم دفن می شود که شیعیان با شفاعت ایشان وارد بهشت می شوند».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، معصومه جعفری امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت معصومه (س) که در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ برگزار شد، با اشاره با ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: حضرت معصومه(س) بانویی دانشمند و فرزانه بودند، در عطوفت و مهربانی زبانزد همه بودند و لقب کریمه اهل بیت را به ایشان دادند.

وی افزود: یکی از شبهاتی که در جامعه در مورد حضرت معصومه (س) مطرح می شود عدم ازدواج ایشان است، در حالی که اولا هم کفو و هم طرازی برای حضرت با توجه به ابعاد شخصیتی ایشان پیدا نمی شد و ثانیا با توجه به جو خفقانی که در آن زمان بر جامعه حاکم بود، هیچ کس از ترس حکومت به خواستگاری دختران موسی بن جعفر(ع) نمی آمد.

فعال فرهنگی تصریح کرد: حضرت معصومه (س) همچون حضرت زینب کبری (س) یار و یاور ولایت بود و در این راه متحمل مشقت های فراوانی شدند و از مدینه برای یاری و کمک امام رضا علیه السلام و تبیین چهره پلید حکومت بنی عباس سختی های سفر را به جان خریدند و به سمت ایران و مرو حرکت کردند.

وی گفت: با این که حضرت معصومه (س) معصوم نبودند اما با توجه به مقام منزلتشان دارای مقام شفاعت هستند. روایتی از امام صادق علیه السلام در این باره وجود دارد که می فرمایند؛ دختری از فرزندان من در قم دفن می شود که شیعیان با شفاعت ایشان وارد بهشت می شوند.

جعفری گفت: یکی از مهم ترین آموزه های اسلام توجه به جایگاه زن می باشد و در روایتی عنوان شده است که هر کس در منزل خود دختری داشته باشد خداوند او را از دوزخ نجات می دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha