یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / برگزاری نشست ماهانه ائمه جمعه استان همدان

حوزه/ امام جمعه نهاوند با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حکم جهاد را در رابطه با جهاد تبیین صادر کردند، گفت: حکم‌ جهاد از طرف مراجع در شرایطی ویژه‌ که ضرورتی ایجاد کند صادر می‌شود و لذا این یعنی بیان واقعیت‌ها و دستاوردها و صحبت با نسل جوان از اوجب واجبات است.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با تأکید بر اهمیت صحبت با نسل جوان و حرکت در مسیر تحقق جهاد تبیین، اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی حوزه علمیه، علما و نخبگان جامعه، بیان واقعیات جامعه است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تحریف واقعیت‌ها، یادآور شد: به دلیل ابزار خاصی که در اختیار دشمن است و اینکه واقعیت‌ها توسط آنها وارونه نشان داده‌ می‌شود، جامعه بشریت دچار سردرگمی شده و لذا شاهد هستیم که دشمن، حق را باطل، باطل را حق، به جای منکر معروف را نهی می‌کنند و به جای معروف منکر را ترویج می‌دهند.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حکم جهاد را در رابطه با جهاد تبیین صادر کردند، مطرح کرد: حکم‌ جهاد از طرف مراجع در شرایطی ویژه‌ که ضرورتی ایجاد کند صادر می‌شود و لذا این یعنی بیان واقعیت‌ها و دستاوردها و صحبت با نسل جوان از اوجب واجبات است.

وی افزود: در این شرایط علما، بزرگان، اهل مطالعه و نخبگان واجب است با بیان واقعیت‌ها، خصوصا در ارتباط با جوانان، اجازه ندهند دشمن اذهان آنها را تحت سلطه خود بگیرد.

حجت الاسلام مغیثی با بیان اینکه متأسفانه فضای مجازی بی در و پیکر، ماهواره و ابزارهای رسانه‌ای دشمن امروز بلای جان نسل جوان شده است، خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، جوانان ما، پاک و معصوم‌ است و اگر در دام این شبهات و شیاطین می‌افتد، باید با آن‌ها دلسوزانه و برادرانه صحبت شود و تلاش کنیم تا ابهامات آن‌ها را از بین ببریم.

وی با اشاره به اینکه باید اولویت‌ها شناسایی شود و متناسب با آن اقدام به برنامه ریزی کنیم، مطرح کرد: اولویت اصلی کشور، در کنار رفع مسائل اقتصادی و معیشتی، تحقق جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و باید تلاش کنیم تا ضمن بیان واقعیت‌ها و دستاوردهای انقلاب، ظرفیت‌های موجود را هم برای جوانان معرفی کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha