چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ی

حوزه / استاندار اصفهان، گفت: ما عقد اخوت باهیچ کس نداریم و اجازه به کارگیری مدیران ناکارآمد و غیرمتخصص در ادارات کاشان را نمی‌دهیم.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، بر لزوم بکارگیری ظرفیت حوزه‌ علمیه و نخبگان شهرستان کاشان در فعالیت‌های فرهنگی و اجرایی تاکید کرد و گفت: متاسفانه ما از ظرفیت حوزه‌ علمیه، نخبگان علمی و محتواهایمان در حوزه فرهنگی درست استفاده نکرده‌ایم.

استاندار اصفهان، تصریح کرد: اگر فرهنگ اسلام ناب و معارف اهل بیت(ع) را درست به جامعه و نسل جوان عرضه کنیم، قطعا مردم هم به این سمت گرایش پیدا خواهند کرد.

وی، با بیان اینکه دنیای غرب به دنبال ضربه زدن به خانواده است، یادآور شد: با ابزار نوین، ساخت فیلم، کلیپ، تولید محتوا و نوشتن کتاب باید فرهنگ برتر را به غرب نشان بدهیم.

مرتضوی، تصریح کرد: وقتی وارد زندگی دنیای غرب می‌شویم، می‌بینیم خیلی چیزهایی را که ما داریم آنها از دست داده‌اند.

استاندار اصفهان، با اشاره به شرایط امروز دنیا و اینکه فرزندان ما باید بدانند که در غرب چه خبر است، ابراز داشت: بنا بر آمارهای موجود، ۷۲ درصد زنان آمریکا حداقل یک بار مورد تجاوز قرار می‌گیرند، ۸۲ درصد طلاق می‌گیرند، ۵۳ درصد سرپرست خانواده هستند و تعداد کشته‌های زنان نیز بالا است.

وی با بیان اینکه سه سال قبل در مجلس عوام انگلیس، وزارتخانه تنهایی برای ۹ میلیون انسان که تنها زندگی می‌کنند، تصویب شد، گفت: غربی‌ها چیزهایی را که ندارند و از آن هراس دارند، می‌خواهند به ما تحمیل کنند.

مرتضوی، با بیان اینکه در جامعه به خیلی از معارفی که داریم عمل نمی‌کنیم، تصریح کرد: اگر با ساختن محتواهای ارزشمند از ظرفیت نخبگان خوش فکر در حوزه‌های فرهنگی درست استفاده کنیم، قطعا بسیاری از مشکلاتی که در جامعه با آن روبرو هستیم حل خواهد شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۷۲ میلیون نفر در آمریکا یک وعده غذایی برای مصرف ندارند، یادآورشد: یک موسسه در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد افتخار می‌کنیم که توانسته‌ایم به ۵۲ میلیون و ۷۰۰ نفر یک وعده غذایی بدهیم.

وی تصریح کرد: وضعیت امنیتی غرب به شکلی است که اگر شب گردشگری بخواهد پایش را از هتل بیرون بگذارد، به او می گویند اگر از تو چیزی خواستند مقاومت نکن.

مرتضوی با بیان اینکه مساجد، هیئت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی با الگوسازی باید کاری بکنند که نسل برتر به چشم بیاید، تصریح کرد: مجموعه‌های نخبگی باید بر اساس فرمان مقام معظم رهبری آتش به اختیار راه را باز کنند و وارد میدان شوند.

استاندار اصفهان، در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه مبنی برعدم بکارگیری مدیران متخصص و نخبگان علمی در مسئولیت‌های اجرایی، اظهار داشت: ما عقد اخوت باهیچ کس نداریم و اجازه به کارگیری مدیران ناکارآمد و غیر متخصص را در ادارات کاشان نمی‌دهیم.

وی تأکید کرد: اگر مواردی در بکارگیری مدیران ناکارآمد و غیرمرتبط با حوزه کاری در جایی مشاهده شد جهت برخورد به اینجانب و یا فرماندار کاشان منتقل شود.

استاندار اصفهان، بر لزوم استفاده از دیدگاه رسانه‌های پیشکسوت در بکارگیری مدیران کار آمد و رفع مشکلات جامعه تأکید کرد و گفت: متاسفانه خیلی وقت‌ها در استفاده از تجربیات رسانه‌های پیشکسوت به عنوان گروه‌های امدادی جامعه غفلت می‌کنیم و خیلی چیزها را از دست می‌دهیم.

مرتضوی، با بیان اینکه متأسفانه گاهی از مستندسازی افراد با تجربه در حوزه رسانه غفلت می‌کنیم، خاطرنشان: باید تجربیات افراد پیشکسوت در حوزه رسانه و اجرایی به نسل بعدی در جهت پیشبرد اهداف نظام اسلامی ایران منتقل شود.

وی به آسیب‌هایی که خبرنگاران با آن روبرو هستند اشاره و تصریح کرد: اگر از حوزه رسانه مراقبت شود، هیچ موقع خبرنگاران به سمت بیراهه نمی‌روند، لذا مراقبت از خبرنگارانی که با مخاطرات جدی از طرف دشمن روبرو هستند، باید بیشتر شود.

استاندار اصفهان، برلزوم راه اندازی شورای اطلاع رسانی به منظور انسجام در حوزه رسانه شهرستان کاشان تأکید کرد و گفت: امیدواریم بواسطه ظرفیت‌های جلسات این شورا، شاهد انسجام و حمایت‌های لازم در حوزه رسانه و خبرنگاران این شهرستان باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha