شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استکبار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زهتاب گفت: نقش انفعالی و موضع دفاعی در جنگ ترکیبی دشمن ناکافی است، نباید همیشه موضع دفاعی داشته باشیم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید پیشگیری کرده و منفعل نباشیم، قبل از اینکه دشمن حرکتی انجام دهد، دستاوردها و مسائل و جریان ها را در جامعه بازگو کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، با توجه به مجموعه اقدامات، هجمه ها و آشوب های میدانی و رسانه ای اخیر استکبار جهانی، علیه انقلاب اسلامی، فرصتی مغتنم است که در آستانه سالروز گرامیداشت ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» به بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردها آن و جنایات رژیم های دست نشانده استکبار در ایران پرداخت.

برهمین اساس با حجت الاسلام عبدالرحیم زهتاب، از پیشکسوتان انقلاب که مسئولیت عقیدتی –سیاسی شرکت صنایع هواپیماسازی ایران را در کارنامه عملکردی خود دارد، به گفت وگفت و گو نشستیم.

حوزه / مهمترین اقدام دشمن علیه ملت ایران طی این سالها چیست؟

مهم ترین کاری که دشمن قصد انجام آن را دارد، تصویرسازی غلط از وضع کشور است ، هدف دشمن از این برنامه ایجاد تصویری تاریک و ناامیدکننده از وضعیت جمهوری اسلامی و در مقابل ساختن تصویری سفید، روشن و آرمانی از کشورهای توسعه یافته به خصوص آمریکا است.

جریان تحریف و تحریم در حال اجرا شدن علیه دولت و ملت ایران

دشمنان جمهوری اسلامی، استقلال نظام را هدف قرار داده و می خواهند از جمهوری اسلامی ایران شهروندی مطیع در دهکده جهانی بسازند و ایران اسلامی را در هاضمه استکبار جهانی دچار استحاله نمایند.

مقابله با این چالش فکری با استفاده از منابع آماری پذیرفته شده در جامعه بین الملل میسر است، باید کارنامه انقلاب اسلامی را با کارنامه رژیم پهلوی و دیگر کشورهای به ظاهر توسعه یافته مقایسه کنیم تا نادرستی تصویری که رسانه های بین المللی در جامعه جهانی علیه انقلاب اسلامی ساخته و پرداخته اند آشکار شود.

اعتبارزدایی؛ از ارکان جنگ شناختی علیه نظام جمهوری اسلامی

حوزه / مهمترین جنگی که اکنون علیه ایران از سوی استکبار ترسیم سده؟

در حال حاضر عملیات روانی و رسانه ای تحت عنوان جنگ شناختی در کنار تحریم و فشارهای حداکثری اقتصادی به عنوان دو محور جنگ ترکیبی علیه ایران است و براین اساس جریان تحریف و تحریم در حال اجرا شدن علیه دولت و ملت ایران است.

اجرای جنگ شناختی و تمرکز آن بر دستگاه های محاسباتی کشور در حال وقوع است، در این جنگ از طریق عملیات روانی علیه ایده ها، ساختارها، کارگزاران، راهبردها، سیاست ها و در کل هر آنچه که رنگ و بویی از نظام اسلامی دارد تلاش می کنند تا از نظام اسلامی اعتبارزدایی کرده و به عبارتی تصویر نامطلوب و ناکارآمد از نظام ایجاد کنند.

اجرای راهبرد روایت ها و اراده ها، علیه جنگ شناختی استکبار

حوزه / راهکار خنثی سازی نقشه‌های استکبار علیه ایران؟

یکی از حوزه های مهمی که بیش از سایر حوزه ها، دشمن بر آن متمرکز شده عرصه دستاوردهای انقلاب، تطهیر رژیم شاه، ارائه تصویری کارآمد از این رژیم، زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی و بن بست نمایی از شرایط کنونی کشور و آینده کشور است.

راهکار خنثی سازی نقشه دشمن اثبات کارآمدی نظام و موفقیت در رفع چالش های روزمره زندگی مردم و ارائه تصویر واقعی از ناکارآمدها و ماهیت استبدادی و وابسته رژیم شاه است، باید ضمن روایت و تحلیل واقعی و درست از وضعیت کشور در زمان شاه، روایت صحیح و دقیق از دستاوردهای انقلاب و نظام انجام شود، لذا چکیده ای از روایت دوران سیاه پهلوی باید بیان شود.

حوزه / دامنه نفوذ آمریکایی ها و دست نشاندگی رژیم پهلوی چه میزان بود؟

رژیم پهلوی یک رژیم ساخته شده به دست بیگانه در ایران بود که انگلیس ها در راستای منافع خود رضاخان را به قدرت رساندند و سپس محمدرضا را مسلط کردند و با کودتای انگلیسی آمریکایی ۲۸ مرداد ۳۲ ایران به طور کامل تحت نفوذ آمریکا قرار گرفت، با تصویب لایحه کاپیتولاسیون مصونیت مستشاران آمریکایی را رقم زدند و در دوران پهلوی دوم آمریکایی ها علاوه بر تخریب هویت ایران و لگدمال کردن حاکمیت ملی بر مقدرات کشور و ملت مسلط شده و ثروت و ذخایر ملت ایران را چپاول و غارت کردند.

تأکید بر باستان گرایی و عنصر ایرانیت در برابر اسلامیت، در زمان پهلوی

با توجه به وجود حکومت شاه محور که از درآمدهای هنگفت نفتی و ابزار سرکوب و حمایت خارج برخوردار بود، مردم علاوه بر اینکه در اداره کشور و در تعیین سرنوشت خود هیچ نقشی نداشتند از ابتدایی ترین حقوق و جایگاهی نزد رژیم برخوردار نبودند.

در فاصله سال های ۵۱ تا ۵۶ هشت درصد روستاییان از سوءتغذیه رنج می بردند و با گذشت یک دهه از اجرای اصلاحات ارضی تولید کشاورزی دچار افت شد و نسبت به سرانه جمعیت عقب ماند.

وابستگی به نفت و کشورهای غربی و شرکت های چندملیتی عامل دیگر ناتوانی رژیم پهلوی در بومی سازی صنعت کشور بود که اختصاص ۸۵ درصد درآمد شرکت ها تنها به ۴۵ خانواده اوضاع تشدید می کرد، در حوزه سلامت در سال ۵۶ ایران کمترین نسبت پزشک و بیمار را داشت و بالاترین نرخ مرگ و میر نوزادان را دارا بود، علاوه بر آن طبق آمار در نیمه دهه ۵۰ از هر ۱۰ نفر در تهران یک نفر خودروی شخصی داشت و این نسبت برای سایر مناطق ۹۰ به یک بوده است.

در حوزه فرهنگ، محمدرضا شاه ادامه دهنده راه رضاخان بود و در تاکید بر باستان گرایی و ضدیت با اسلام تغییر تقویم از هجری شمسی به شاهنشاهی را می توان از مهم ترین اقدامات رژیم در تاکید بر باستان گرایی و عنصر ایرانیت در برابر اسلامیت دانست.

تضییع حقوق بانوان از دیگر نقاط سیاه کارنامه رژیم پهلوی است، در حوزه حجاب زدایی در سال ۵۵ طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن چادر برای دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان ممنوع بود .

شخص رضاشاه بزرگ ترین مفسد اقتصادی تاریخ معاصر ایران است

توسعه نفوذ آمریکا در ایران سبب شده بود که روابط ایران و آمریکا به حدی گسترش یابد که سفیر امریکا در خصوصی ترین محافل شاه حضور پیدا می کرد و در این باره جان استمپل وابسته به سفارت آمریکا در تهران می گوید شاه آن قدر به ایالات متحده نزدیک شده بود که به نظر می رسید بیشتر برای مقاصد آمریکا فعالیت می کند.

در حوزه نظامی نیز آنچه که هزینه های نظامی شاه برای ملت ایران بود، دستاورد محسوب نمی شد، بلکه خسارت بود، به دلیل اینکه تقویت بودجه نظامی دفاعی ناتوان از حفاظت کشور و تمامیت ارضی ایران بود.

رژیم پهلوی یکی فاسدترین رژیم ها در حوزه اقتصاد بود، شخص رضاشاه بزرگ ترین مفسد اقتصادی تاریخ معاصر ایران است به طوری که در طول حکومت به ثروتمندترین فرد ایران تبدیل شده بود و در این باره می گویند، ثروت رضاشاه به هنگام مرگ ۳ میلیون پوند و حدود یک و نیم میلیون هکتار زمین بود و محمدعلی فروغی نیز در این باره می گوید «رضا شاه ۶۸ میلیون ریال در حساب های خود داشت» که در آن زمان برابر ۴۶ درصد نقدینگی کل کشور بوده است.

کانون های فساد در دوران پهلوی دوم از جمله بنیاد پهلوی و درآمد ماهیانه خاندان پهلوی درحدود ۱۲ میلیون دلار بود، این رژیم برای تعاملاتی که با کشورهای دیگر داشت دست به بخشش ۹۶ کیلومتر از خاک ایران به افغانستان و از بین بردن حقوق مسلم ایران در حوزه اروند و واگذاری ۸۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران به ترکیه و جدا نمودن بحرین از ایران زد.

ریشه اغتشاشات سازمان یافته امروز، ناشی از موفقیت های نظام جمهوری اسلامی

حوزه / دستاوردهای انقلاب اسلامی بعد از چهار دهه چیست؟

تبدیل رژیم استبدادی و دیکتاتوری به حکومت اسلامی، از بین رفتن وابستگی و جایگزینی استقلال همه جانبه، رفع اختناق و حاکمیت فضای آزاد، رهایی از تحقیرشدگی تاریخی و به دست آوردن عزت ملی، از بین رفتن خودکم بینی ها، تبدیل شدن ملت ایران ازمنزوی و بی نقش در مسائل سیاسی کشور به ملتی آگاه و دارای تحلیل سیاسی و تاثیرگذار در مسائل منطقه، پیشرفت و رشد شتاب دار علم با رشد ۱۱ برابر متوسط رشد جهانی تنها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.

اکنون در جایگاه تولید علم بین ۱۵ کشور برتر دنیا قرارداریم و در دستیابی به فناوری های نوین و استراتژیک نانوتکنولوژی، سلول های بنیادی، هوافضا، زیست فناوری، پزِشکی، ابررایانه ها، انرژی های نو، داروهای مهم و ضدسرطان، پرتاب ماهواره های ایرانی و اعزام اولین میمون فضانورد با کاوشگر پیشگام به فضا به مدارج و افتخارات بلندی دست یافته ایم.

نقشه سازمان یافته دشمن در براندازی ایران، شکست خورده است

اغتشاشات سازمان یافته امروز ناشی از موفقیت های نظام و انقلاب و مقابله دشمن با ماهیت الهام بخشی جمهوری اسلامی است، دشمن از بستر شبکه های اجتماعی با فریب و اغوای بخش هایی از جامعه و با شعارهای تندی که پیرامون آزادی و حقوق زنان داده و با میدان داری ضد انقلاب در صحنه، منجر به آشوب و تخریب شد.

حوزه / رسالت امروز در برابر جنگ ترکیبی دشمن علیه انقلاب چیست؟

دشمن با هدف قرار دادن سرمایه های ایمانی، ملی و بن بست نمایی در مذاکرات برجام، هدف قرار دادن ظرفیت های ترانزیتی ایران و پروژه هایی که ایران در منطقه ایجاد کرده و هم چنین به دلیل بن بستی که در جنگ اوکراین داشته است، درصدد انتقام از ایران برآمده است.

نقشه سازمان یافته دشمن در براندازی ایران، شکست خورده است، امروز همه آحاد، اساتید و معلمان موظف هستند به خصوص برای قشر جوان دست به جهاد تبیین زده و این شرایط را تبیین کنند، صدا و سیما، رسانه و همه افرادی که دارای تریبون هستند، مسئولیت بزرگی برای جهاد تبیین به عهده دارند و با ابزار فضای مجازی باید در مقابل دشمن بایستند.

نقش انفعالی و موضع دفاعی در جنگ ترکیبی دشمن ناکافی است، نباید همیشه موضع دفاعی داشته باشیم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید پیشگیری کرده و منفعل نباشیم، قبل از اینکه دشمن حرکتی انجام دهد، دستاوردها و مسائل و جریان ها را در جامعه بازگو کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha