جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پرچم ایران

حوزه / کارشناس دینی گفت: از رموز ماندگاری انقلاب در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان این است که ملت مبتنی بر«ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» تا به امروز دین خدا را در قالب انقلاب اسلامی یاری کرده‌اند.

حجت الاسلام سیداحمدمومنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان در حاشیه راهپیمایی ۱۳آبان مردم اصفهان ضمن اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب دوم ایران، اظهار داشت: کشور ایران تنها کشور دارای مذهب رسمی تشیع و تنها پایگاه ولایت و مذهبی است که به برکت ولایت و محبت اهل بیت(ع) استقلال کامل دارد و زیر سلطه ظلم به حکم ایده‌ها و عقاید خود نمی‌رود.

وی افزود: قبل از انقلاب مملکت ما در اختیار مزدوران اجانب و بیگانه بود و شاه ملعون یکی از عوامل و ژاندارم‌های آمریکا در منطقه به شمار می‌رفت و تمام سلطه آمریکا، انگلیس و اسرائیل در این مملکت پیاده می‌شد.

مسئول دفتر آیت الله مکارم شیرازی در اصفهان با بیان اینکه ایران پایگاه آمریکا در منطقه بود، عنوان کرد: سعی آنها بر این بود که کشور ما را از نظر علم، فرهنگ، ترقی، تکامل، پیشرفت و نبوغ و مغزهای متفکر عقب نگاه دارند، اما حضرت امام(ره) فریاد برآورد و اعلام کرد که دشمن درصدد این است که دین مقدس اسلام را از بیخ و بن ریشه کن کند.

وی اضافه کرد: حضرت امام(ره) به طور کامل متوجه طرح و نقشه شاه، آمریکا و انگلیس برای برچیدن دین اسلام شد، چرا که برنامه‌هایی نظیر جشن‌های ۲۵۰۰ ساله تا تغییر تاریخ اسلام و بی‌حجابی و شراب خواری روز به روز در این مملکت در حال گسترش بود.

حجت الاسلام مومنی با تأکید بر فساد و دست نشاندگی بی حد و حصر خاندان پهلوی، تصریح کرد: سال ۱۳۴۲ انقلاب شروع شد، اما آن زمان مردم آمادگی نداشتند و امام(ره) تنها ماند، لذا امام(ره) را دستگیر و به ترکیه تبعید کردند و سپس ۱۵ سال در نجف بود و نهضت را از راه دور ادامه داد تا آن که مردم بیدار شده و آگاهی یافتند و در سال ۵۷ به پیام رهبر انقلاب پاسخ دادند.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران یکپارچه با اتحاد و انسجام و تبعیت و پیروی از رهبری، تظاهرات، تحصن و اعتصاب اعم از شهری، روستایی و کارمندان و بازاریان، آن اتحاد بی‌سابقه را به وجود آوردند و با عنایات حضرت حق رژیم ۲۵۰۰ساله را سرنگون و دست آمریکایی‌ها را از کشور قطع کردند.

استاد حوزه علمیه، خدمت امام(ره) به اسلام و ایران را بزرگ عنوان کرد و ادامه داد: انقلابی را که امام(ره) به وجود آورد در طول تاریخ شیعه پس از ائمه اطهار(ع) تا کنون سابقه نداشته است.

مسئول دفتر آیت اله مکارم شیرازی در اصفهان تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام و برملا شدن اسناد و توطئه‌ها و نقشه‌های آمریکا برای ایران را از عنایات الهی دانست و افزود: در قضیه طبس نیز با همه نقشه‌ها و توطئه‌هایی که علیه انقلاب و شکست نظام طراحی کرده بودند اما از آنجا که "ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم"، چون هدف مردم و رهبر ما خدا بود و برای خدا قیام کردند، خداوند نیز آن دشمن وحشی را در طبس نظیر معجزه‌ای همانند اصحاب فیل نابود کرد.

وی خاطر نشان کرد: این امور همه بر اثر لطف و عنایات خداوند بود، اما نکته ای که قابل دقت است، این است که انقلاب ما یک انقلاب الهی است و امام(ره) با اخلاص کامل این انقلاب را هدایت کرد و از آنجا که به واقع متوکل به خدا بود، خداوند نیز کمک نمود و همه توطئه‌ها و نقشه‌ها و دشمنانی که دست به دست دادند این انقلاب را شکست دهند، خداوند تمام توطئه‌ها را خنثی کرد و اکنون بیش از ۴۰ سال است که انقلاب اسلامی در حمایت امام زمان(عج) به لطف خدا اداره می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی افزود: کوردلان و بی‌خبرانی که گاهی در گوشه و کنار مانند شب پره‌ای حرکت می‌کنند و شعارهایی سر می‌دهند خیال باطل در ذهن دارند، چرا که این انقلاب صاحب دارد و صاحب آن امام زمان(عج) است و ملت ایران نیز باید روشن و بیدار بوده و با اطاعت و پیروی از رهبر انقلاب ثابت و استوار بمانند و امیدوار به آینده باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha