سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: امروز همه دیدند که صدای مردم ایران و خواسته آنها چیست، اما مانند بسیاری از حوادث این چنینی، رسانه‌های دشمن از ترس چشمان خود را بسته و حرفی از این حضور بی‌شمار نمی‌زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با اشاره به ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز و مبارزه با استکبار جهانی، اظهار داشت: لازم است تا از حضور پرشور و با شکوه مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان تشکر کنیم، حضوری که نه تنها ترس بر اندام دشمنان می‌اندازد که بار دیگری تأکیدی بر اعتقاد ملت ایران در فریاد شعار مرگ بر آمریکا است.

وی افزود: امروز همه دیدند که صدای مردم ایران و خواسته آنها چیست، اما مانند بسیاری از حوادث این چنینی، رسانه‌های دشمن از ترس چشمان خود را بسته و حرفی از این حضور بی‌شمار نمی‌زنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه حضور به موقع ملت ایران در صحنه، معادلات جهان را بر هم زده است، یادآور شد: امروز زمان آن است که جنایات و تاریخ آمریکا در ۱۲۰ سال گذشته را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه آمریکا هر جا احساس کند منافعش در خطر است، به نحوی ایجاد آشوب و جنگ می‌کند، گفت: مشکل آمریکا، اسلام نیست، چرا که برای مقابله با چین نیز در حال کشیدن نقشه است و یا از آنجایی که عربستان منافع او را تأمین می‌کند، نسبت به این کشور حرفی نمی‌زند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه حضور به موقع مردم، بهترین پاسخ به یاوه‌گویی‌های دشمنان است، مطرح کرد: یکی از نقشه‌های دشمن این است که با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی افکار جوان ما را منحرف کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر تحقق جهاد تبیین، یک ضرورت در جامعه امروز است، گفت: امروز با مشکلاتی در عرصه اقتصاد و معیشت روبرو هستیم، اما راه حل رفع این مشکلات، ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه تلاش دشمن بر گسست اجتماعی و گسترش نفرت در جامعه است، خاطر نشان کرد: برای مقابله با جنگ ترکیبی که دشمن آغاز کرده، نیازمند ترویج آگاهی اجتماعی و سیاسی در جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه با تضعیف نیروی انتظامی، امنیت نیز زیر سوال خواهد رفت، گفت: نتیجه این مشکلات و اقدامات و تضعیف نیروهای امنیتی و انتظامی، اتفاقاتی چون حمله تروریستی در شاهچراغ خواهد بود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: امروز باید نسل جوان را با جنایات دشمن آشنا کرد و لذا خوب است که در مساجد سراسر کشور مراسم یادبودی برای شهدای شاهچراغ گرفته و از خانواده و افراد به جا مانده از این جنایت برای حضور دعوت شود.

وی با بیان اینکه شعارهای مطرح شده توسط دشمن، واقعی نیست، گفت: آرتین عزیز، نماد کودکی مظلوم است که توسط مستکبرین مورد ظلم واقع شد و لذا باید به این سوال جواب دهند که چرا مدعیان حقوق بشر، حرفی از حقوق این کودک به زبان نمی‌آورند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ما داستان قساوت شمر و یزید را شنیده، اما ندیده بودیم، یادآور شد: امروز با اقدامات اغتشاشگران این قساوت قلب را به عینه در حال مشاهده هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در هنگام سیل، زلزله و دیگر مشکلات در جامعه این نیروهای مردمی و بسیجی هستند که برای کمک به مردم وارد میدان می‌شوند، اظهار داشت: به چه علت امروز به حافظان امنیت توهین می‌شود و یا آن روحانی که در سیستان به شهادت رسید چه گناهی داشت؟

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته با بیان اینکه همه باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم و هر کس هر مسئولیتی دارد، باید به نحو احسن در خدمت مردم باشد، یادآور شد: آن مسئولی که کارش را درست انجام نمی‌دهد و یا فردی که در برخورد با مفسدان قصور می‌کند و کارمندی که کار مردم را راه نمی‌اندازد، همه مقصر هستند.

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر آماده همراهی و مطالبه‌گری مشکلات و دغدغه‌های مردم است، گفت: کارمندی که گره به کار مردم می‌زند و یا رشوه می‌گیرد را باید شناسایی و بیرون کنیم و حتی اگر مسئولی وظیفه خود را درست انجام نمی‌دهد باید از او مطالبه کنیم و در این راه ستاد امر به معروف در کنار مردم قرار دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در برگزاری مراسم امروز شاهد برخی ناهماهنگی‌ها بودیم، خاطر نشان کرد: در راهپیمایی‌ها و مراسم‌های عظیم نیازمند برنامه‌ریزی منسجم هستیم، موضوعی که بارها تاکید شده و نباید دچار برنامه‌های کلیشه‌ای شویم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha