جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / پانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله موسوی همدانی

حوزه / رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی مقیم قم گفت: مرحوم موسوی همدانی پیش از انتصاب به عنوان امام جمعه همدان، در بهترین نقطه تهران دارای منزلی بود، اما پس از عزیمت به همدان منزل خود را فروخت و با قرار دادن مبلغ این منزل در صندوق قرض الحسنه مهدیه آن را برای کمک به فقرا استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر شب گذشته در مراسم پانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله موسوی همدانی، با اشاره به سیره و زندگی امام جمعه فقید همدان، اظهار داشت: مرحوم آیت الله موسوی همدانی پیش از انتصاب به عنوان امام جمعه همدان، در بهترین نقطه تهران دارای منزلی بود، اما پس از عزیمت به همدان منزل خود را فروخت و با قرار دادن مبلغ این منزل در صندوق قرض الحسنه مهدیه آن را برای کمک به فقرا استفاده کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله موسوی همدانی همیشه دغدغه کمک به فقرا و مردم را داشت، گفت: گروه‌هایی توسط مرحوم آیت الله موسوی همدانی در آن دوران تشکیل شد تا به صورت دوره‌ای به سراغ فقرا می‌رفتند.

نایب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه نسل امروز باید با علما و بزرگان آشنا شود، مطرح کرد: آیت الله موسوی همدانی به آنچه می‌گفت شخصاً عمل می‌کرد و این نشان از زهد حقیقی ایشان داشت.

وی با تأکید بر اینکه خطبه‌های آتشین امام جمعه فقید همدان همیشه مورد خشم دشمنان بود، مطرح کرد: نماز جمعه‌ای نبود که میگ‌های عراقی مسجد جامع همدان را تهدید نکنند و صدای رگبار پدافند هوایی به گوش نرسد.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی مقیم قم افزود: هیچگاه در صحبت‌های امام جمعه فقید همدان لرزشی مشاهده نشد، چرا که او همیشه آماده شهادت بود و نسبت به دین مبین اسلام و رهبر معظم انقلاب همیشه تعصب داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، خاطرنشان کرد: دشمنان این آب خاک، آتش بازی را در کشور شروع کرده‌اند و متاسفانه شاهد شهادت نیروهای انتظامی، بسیج، سپاه و نیروهای امنیتی هستیم.

وی تصریح کرد: نیروهای امنیتی شهید دادند تا قطره‌ای خون از بینی فرزندان این آب و خاک جاری نشود.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی مقیم قم با گلایه از اینکه مماشات تا کی باید ادامه داشته باشد؟، گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم با جدیت وارد صحنه برخورد با آشوبگران شود.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه یکی از ارکان سه گانه در جمهوری اسلامی است، یادآور شد: لازم است امروز با اشد مجازات با افرادی که از آن سوی مرزها خط می‌گیرند، برخورد شود و اجازه ندهیم این افراد هر کاری که می‌خواهند را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر خطاب به دشمنان و تجزیه طلبان تاکید کرد: بدانید ما همان کشوری هستیم که در روز اول جنگ صلاح ما کلاشینکف و ژ۳ بود، اما روز آخر جنگ موشکی با ۷۰۰ کیلومتر برد داشتیم و حال آنکه شهرک‌های موشکی ما خواب آرام را از شما گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر برخی خواص و علمای شیعه و سنی مردود و برخی هم به خوبی ورود کردند، یادآور شد: دشمن به دنبال ایجاد جنگ مذهبی است و در این عرصه سیاه نمایی ‌می‌کند.

نایب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمن نتوانست ببیند که رئیس جمهور تصویر سردار دل‌ها را در داخل خاک آنها در دست بگیرد و صحبت کند، گفت: برای دشمن قابل تصور نیست که رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران با وجود تهدیدهایی که شده بود، اما از محل اجلاس تا هتل را پیاده طی کند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha